Pamětní stříbrná mince v hodnotě 100 Kčs
Autor: Ladislav Kozák
průměr: 29 mm
hmotnost: 9 g
ryzost: 500/1000 Ag
provedení Proof - náklad 4600 ks
r.1982 150. výročí zahájení provozu koněspřežné železnice České Budějovice - Linec
Proof: |
Vyprodáno
na žádanku
|
B.k.: |
Vyprodáno
na žádanku
|
Sada | |
39 mincí: |
Vyprodáno
na žádanku
|
80 mincí: |
Vyprodáno
na žádanku
|
Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?
VÍTE, ŽE: Nejširší nabídku zahraniční numismatiky v Čechách a na Slovensku najdete v Obecním domě v Praze? Nové mince z numizmatické produkce předních světových mincoven dovážíme pravidelně, bez prostředníků a jejich nákup u nás je proto levnější.
KATEGORIE
Československo Stříbrné mince
Diskrétní balení zásilky
Plné pojištění zásilky v ČR i v SK
Pamětní stříbrná mince v hodnotě 100 Kčs
Autor Ladislav Kozák
průměr: 29 mm
hmotnost: 9 g
ryzost: 500/1000 Ag
provedení Proof - náklad 4600 ks
ČASTO VÁS ZAJÍMÁ
- Stavy českých
pamětních mincí po demonetizaci 2004 Koněspřežná železnice České Budějovice - Linec - první koněspřežná dráha v kontinentální Evropě. Jejím hlavním účelem byla doprava soli z Rakouska do Čech. S nápadem zbudovat železnici, která by spojila dunajskou a vltavskou říční cestu, přišel v roce 1808 František Josef Gerstner. Jako vědecký ředitel České hydrotechnické privátní společnosti, která se zabývala možností výstavby průplavu mezi oběma řekami, viděl v pozemní dráze schůdnější možnost. K zahájení výstavby však došlo až v roce 1825. Realizace projektu se jako stavbyvedoucí ujal Gerstnerův syn, stavitel a profesor na vídeňské polytechnice František Antonín Gerstner. První úsek mezi Českými Budějovicemi a Leopoldschlagem byl zkušebně zprovozněn v září 1827. O rok později začala tato část dráhy sloužit pro nákladní a posléze i veřejnou dopravu. Stavba se však prodražovala, a tak vedení C. K. první privilegované železniční společnosti, která projekt realizovala, chtěla další úseky stavit levněji. Zároveň propustila F. A. Gerstnera, jemuž dávala za vinu zvýšené náklady. Dohled nad výstavbou převzal železniční inženýr Matyáš Schönerer. Pod tlakem zaměstnavatele upustil kvůli úsporám od původních Gerstnerových plánů, což se však projevilo v kvalitě dráhy. Prvního srpna 1832 byla slavnostně zprovozněna celá trať České Budějovice - Linec. V té době však byl koňský železniční provoz morálně zastaralý, neboť v Anglii i v Americe se už proháněly vlaky tažené parními lokomotivami. Společnost Západní dráhy císařovny Alžběty, která celou trať od roku 1857 provozovala, přistoupila koncem šedesátých a začátkem sedmdesátých let k její přestavbě na parní provoz. Tehdy se naplno ukázalo, jak předvídavá byla Gerstnerova vize. Úsek jím postavený nebylo třeba téměř vůbec upravovat, avšak zbytek dráhy byl pro lokomotivní provoz (i kvůli malým poloměrům zatáček) nepoužitelný. V roce 1971 byla česká část koněspřežné železnice prohlášena za národní kulturní památku.
Zlaté slitky značky Argor-Heraeus dovážime do ČR již 15 let!
Investiční zlato - Zlín. Specializovaný prodejce investičního zlata
Skutečnost, že se cena zlata stále mění, není překážkou snadného nákupu.
Výkup zlata je u nás stejně snadný, jako jeho prodej.
První zlatá cihlička je dárek, na který se nezapomíná.
Slavný Krugerrand je nadále cenově nejvýhodnější formou nákupu zlatých mincí.
Investiční slitky hmotnosti jedné troyské unce (1 Oz) tvoří základ investičního portfolia.
Vídeňský filharmonik je nejoblíbenější evropskou mincí. Razí se z ryzího zlata.
VYUŽIJTE NAŠI BEZPLATNOU LINKU
800 222 800
Pokud jsme na stránkách zlate-mince.cz nezodpověděli všechny vaše otázky, zavolejte nám! Zeptejte se na vše, co byste rádi věděli. Na bezplatné telefonní lince
800 222 800 vám rádi vysvětlíme vše co vás zajímá. Bezplatná linka je v provozu každý pracovní den od 8:00 do 16:00 hod.
Naši operátoři jsou připraveni odpovědět na všechny vaše dotazy.
Poradíme vám s výběrem vhodných mincí a slitků. Doporučíme vám vhodný reprezentativní dar pro vaše blízké, nebo obchodní partnery. Informujeme vás o aktuální ceně investičního zlata.
Dozvíte se podrobnosti o vaší objednávce. Rádi odpovíme na vaše dotazy.
Naši specialisté mají 21 let zkušeností s prodejem investičního zlata. Obraťte se na nás s důvěrou. Těšíme se na vaše zavolání.
DPH 21% v ceně Prodej zboží s místem dodání mimo Českou republiku podléhá dle § 110 zvláštnímu režimu jednoho správního místa a daň z přidané hodnoty podléhá legislativě příslušného státu.
KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE kód: KSCSSR87 nákupem získáte +2,00 ZM kód: KSCSSR87BK nákupem získáte +0,00 ZM
AUKČNÍ CENY
Zajímá Vás jak se vyvíjí cena mincí? Za jakou cenu byly vydraženy v internetových aukcích? Jakého zisku můžete dosáhnout při jejich prodeji? Tyto užitečné informace Vám pomohou ocenit minci nebo medaili, kterou vlastníte.
Na našich stránkách získáte rychlý a snadný přístup k aukčním výsledkům. Informace o vývoji cen poskytujeme jen registrovaným návštěvníkům.
Registrace je bezplatná. Registrujte se a získejte přístup k informacím které Vás zajímají.
Po přihlášení se informace o cenách zobrazí. Registrovaní uživatelé mohou změnit svůj účet na anonymní. Jsme diskrétní. Chráníme vaše osobní data.
Registrace Přihlášení
ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás. Jizerský most 5000 Kč 2014V září 2012 vyhlásila ČNB veřejnou soutěž na sedmou zlatou minci z cyklu Mosty.Jejím tématem byl Jizerský most na trati Tanvald – Harrachov. Soutěže se zúčastnilo 17 výtvarníků, kteří předložili celkem 29 návrhů budoucí mince. Vyhodnocení soutěže uskutečnila Komise pro posuzování návrhů na české peníze dne 30. října 2012 v České národní bance. Přítomna byla také stálá odborná poradkyně pro cyklus Mosty Ing. arch. Eva Dvořáková z Národního památkového ústavu. Předložené návrhy hodnotila komise v rámci tří soutěžních kol. V prvním kole bylo vyřazeno 8 sádrových modelů. Důvodem pro jejich vyřazení bylo především nedostatečné vystižení podoby či funkce Jizerského mostu, případně výtvarné nedostatky v kompozici, modelaci či písmu. Ve druhém kole získalo odměnu 15 návrhů, které se vyznačovaly vyšší úrovní výtvarného zpracování a tematicky lépe odpovídaly zadanému tématu. Do třetího kola postoupilo šest návrhů, které nejlépe vystihovaly podobu Jizerského mostu a jejich výtvarné provedení bylo na nejvyšší úrovni. První cenu získal návrh akademického malíře Vladimíra Pavlici za dokonalé vystižení mostní architektury, neobvyklou kompozici obou stran a originální použití pozitivního a negativního typu písma. Druhou cenu obdržel návrh akademického sochaře Zbyňka Fojtů za soulad obou stran a zdařilé vystižení zadaného námětu. Třetí cenu komise udělila návrhu pana Luboše Charváta za celkově kvalitní zpracování návrhu jak z hlediska výtvarného, tak námětového. Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2014. NEAKTIVNÍ COOKIESVypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
©2003-2024 Zlaté mince - Numismatika. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování textů a fotografií je bez písemného souhlasu zakázáno.
RESPEKTUJEME VAŠE SOUKROMÍ.
Tyto stránky upravujeme pro vaše individuální požadavky pomocí cookies. Jsou bezpečné, bezplatné a umožňují nám 'ladit' tyto stránky a nabízet ve slevě zboží dle vašich osobních preferencí. K jejich použití je vyžadován váš souhlas. Více podrobností se dozvíte na stránce cookies ... |