100 let automobilů v Mladé Boleslavi


Náhled - 100 let automobilů v Mladé Boleslavi

Pamětní medaile
Autor: F. Skrbek
Ražba: Česká mincovna

průměr: 50 mm
hmotnost: 50/1 g
ryzost: 999 Ag/999,9 Au
provedení: proof
emise: 2005
limit: 250 ks




100 let automobilů v Mladé Boleslavi

Stříbrná pamětní medaile
autor: Autor F. Skrbek
ražba: Česká mincovna

průměr: 50 mm
hmotnost: 50/1 g
ryzost: 999 Ag/999,9 Au
provedení: proof
emise: 2005
limit : 250 ks



Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?



Automobilka Škoda Mladá Boleslav – česká automobilka, jejíž historie sahá až do roku 1895. V roce 1990 se stala součástí německého koncernu Volkswagen.

Předchůdcem úspěšné české automobilky Škoda byla firma Laurin & Klement, která se v samém začátku zabývala výrobou jízdních kol. O čtyři roky později už se v její nabídce objevily i motocykly, jež byly nasazovány do soutěží. V roce 1905 opustil továrnu první automobil Voiturette A, který se stal velmi populární. V době první světové války firma (od roku 1907 akciová společnost) vyráběla pro armádu. Slibný rozvoj přibrzdila hospodářská krize, v jejímž důsledku Laurin & Klement přišel o řadu zakázek. Firmu navíc v roce 1924 postihl rozsáhlý požár, takže se majitelé nakonec rozhodli ji prodat plzeňské Škodě. To však zároveň znamenalo zánik značky Laurin & Klement a vozy opouštějící brány podniku už nesly logo Škoda. Nejúspěšnějším modelem v meziválečném období stal vůz Škoda Popular. Za druhé světové války firmu převzal jeden z největších německých koncernů Hermann-Göring-Werke a výroba dostala převážně vojenský charakter. V roce 1945 byla továrna značně poničena spojeneckým bombardováním. Kvůli strategickému významu byl v podniku brzy po osvobození obnoven provoz. Zároveň docházelo k reorganizacím: byla ukončena výroba autobusů, kterou převzala Karosa Vysoké Mýto, nákladní automobily pak montovala továrna LIAZ. Produkce osobních automobilů se z Plzně přesunula do AZNP Škoda Mladá Boleslav, která se stala prakticky monopolním výrobcem ve třídě malých rodinných vozů v Československu. Úspěchy doma i v zahraničí sklízely modely Spartak, Octavia a Felicia. Moderními tvary zaujala i Škoda 1000 MB. Nástupnické modely však za západní konkurencí začaly technicky zaostávat a především lpění na zastaralé koncepci s motorem vzadu odsunulo Škodu na vedlejší kolej. V centrálně řízených ekonomikách zemí RVHP však míra a rychlost modernizace nehrála takovou roli. Přesto vznikala řada zajímavých prototypů.

Nová éra nastala po roce 1991, kdy se Škoda stala součástí koncernu Volkswagen, do něhož patří také Audi a Seat. Německá automobilka přinesla moderní technologie a investice, díky nimž se Škoda auto stala významným hráčem nejen na středoevropském, ale i na světovém trhu.

POZNÁMKA
Medaile není zobrazena ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K medaili je dodáván certifikát potvrzující její parametry. 
 

DPH 21% v ceně

KATEGORIE
- České medaile ze zlata, stříbra, platiny > Medaile s kulturní tematikou

DOSTUPNOST
Dostupnost zboží: Centrála - dostupnost na prodejnách ?
kód: CRM784 let automobilů v Mladé Boleslavi - Vyprodáno.

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: CRM784 nákupem získáte +15,00 ZM




ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Přinášíme dva úryvky z publikovaných článků:

Cena zlata na novém maximu
Cena zlata v úterý pokračovala v růstu a dosáhla nejvyšší úrovně v historii. Troyská unce zlata (31,1 g) se prodávala za 1036, 6 dolaru.

Cena zlata v úterý pokračovala v růstu a dosáhla nejvyšší úrovně v historii. Troyská unce zlata (31,1 g) se prodávala za 1036, 6 dolaru.

Posledního maxima dosáhlo zlato v březnu 2008, kdy se troyská unce prodávala za 1032 dolaru.

Cena zlata bude v růstu nadále pokračovat. Hlavní příčinou je oslabující dolar. Dolar výrazně oslabil po zprávě, že ropné státy Arabského poloostrova tajně jednají s Ruskem, Čínou, Japonskem a Francií o tom, že by v budoucnu nahradily dolar v obchodu s ropou košem měn.

V příštích třech až šesti měsících se dočkáme dalších rekordů. Další pokles dolaru je totiž všeobecně očekáván.

Vedle zlata roste cena i dalších drahých kovů.

Rostou taky ceny důlních společností, jako např. Kazkhyms (o 6,9 procenta), Randgold (5,3 %), Antofagasta (3,5 %), Vedantan (4,5 % ) nebo AngloAmericana (4,4 %)



Kolik stojí nejvzácnější mince? … a dokážeme říct, která to je?
S Jiřím Militkým jsme poprvé se setkali, když připravoval výstavu Pražská mincovna pro Muzeum hlavního města Prahy, kde se vystavovalo několik velmi raritních kusů.

V současnosti pracuje v Národním muzeu a má přístup do největší české sbírky mincí na našem území. A tak jsem předpokládal, že spolu ve sbírkách najdeme ty nejvzácnější české mince.

Nejvzácnější nemusí být nutně nejdražší. O tom se Jiří Militký přesvědčuje v praxi dnes a denně. Zabředli jsme spolu hovor na téma, co vytváří cenu těch nejdražších mincí.

„Mezi nejúspěšnější ražby v dražbách se řadí masivní zlaté nominály ze šestnáctého a sedmnáctého století, ponejvíce násobky dukátů, u kterých je jistým způsobem zajištěna ojedinělost,“ říká k tématu Jiří Militký.

Bez zajímavosti nezůstává ani fakt, že v našem prostředí se málo prodávají antické a keltské mince. Přitom keltské mince ze středoevropského prostoru jsou extrémně vzácné a jsou známé často ve velmi malém počtu kusů. Ale na aukcích zpravidla nepřekročí částky kolem 10 000 eur.

Také výjimečně vzácné raně středověké denáry se prodávají za výrazně nižší ceny. Proč tomu tak je?

„Rekordmani aukcí nejsou v zásadě sběratelskou komoditou,“ vysvětluje Jiří Militký, „ale kupují je investoři, podobně jako starožitnosti, umění a obrazy. Ti se snaží své peníze uložit co nejbezpečněji, právě proto se orientují především na zlato.“

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 5/2013

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté mince. Zlaté slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2017 Zlaté mince - Numismatika