Nataša Gollová - 100. výročí narození Au proof


Náhled Averzní strany - Nataša Gollová - 100. výročí narození Au proof Náhled Reverzní strany - Nataša Gollová - 100. výročí narození Au proof

Zlatá pamětní medaile 1/2 Oz
Autor: MgA. Josef Oplištil, DiS.
Rytec: Martina Štenglová
Ražba: Pražská mincovna

průměr: 28 mm
hmotnost: 15,56 g
ryzost: 999,9/1000 Au
hrana hladká, číslovaná
limit provedení proof: 156 ks
limit provedení b.k.: 67 ks emise: 2012




Nataša Gollová - 100. výročí narození Au

Nataša Gollová Nataša Gollová

SPECIFIKACE

Zlatý pamětní medailon ½ Oz cyklu Kalendárium 2012
Autor: MgA. Josef Oplištil, DiS.
Rytec: Martina Štenglová
Ražba: Pražská mincovna a.s. 
Certifikát: certifikát: Státní tiskárna cenin s.p. 

průměr: 28mm
hmotnost: 15.56 g
ryzost: 999,9/1000 Au
hrana: hladká, číslovaná
náklad provedení proof: 156 ks
náklad provedení b.k.   : 67 ks
emise: 21.5.2012




Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?



 

Další medaile:
- Nataša Gollová - 100. výročí narození Ag

Nataša Gollová (27. 2. 1912 – 29. 10. 1988) – česká herečka, jedna z největších hvězd československého předválečného filmu. Vlastním jménem byla Nataša Hodáčová, pseudonym Gollová si zvolila po svém dědečkovi. Vrcholné období prožívala v třicátých letech a v první polovině let čtyřicátých minulého století. Nezapomenutelné role ztvárnila například ve filmech Roztomilý člověk, Kristián, Eva tropí hlouposti nebo Hotel Modrá hvězda.

Nataša Gollová se narodila v zámožné rodině v Brně. Její otec František Xaver Hodáč byl významný prvorepublikový politik, publicista a profesor na Českém vysokém učení technickém v Praze. Po absolvování gymnázia nastoupila, tehdy ještě Nataša Hodáčová, na Filosofickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. Divadlo ji lákalo od mládí. Na prknech, které znamenají svět, se s ochotníky objevovala už jako dítě. Zájem ji přivedl až k soukromému studiu herectví a scénického tance. Nataša Gollová byla také neobyčejně jazykové nadaná a dokázala se domluvit anglicky, francouzsky, německy i rusky. Po angažmá v divadlech v Brně a na Slovensku prošla také několika pražskými scénami (bylo mezi nimi například Městské divadlo na Královských Vinohradech).

Ve filmu se poprvé objevila ve svých dvaceti letech, když ji režisér Martin Frič nabídl menší roli v komedii Kantor Ideál (1932). Po dalších méně významných úlohách došlo ke zvratu až v roce 1939, kdy ji režisér Miroslav Cikán obsadil do jedné z hlavních rolí komedie Příklady táhnou. Fričův filmový hit Eva tropí hlouposti (1939) už Gollová pojala jako exhibici, v níž mohla naplno rozvinout své vrozené komediální vlohy a po profesní stránce být rovnocennou partnerkou Oldřicha Nového. Po jeho boku ztvárnila nezapomenutelné role i v dalších Fričových filmech: Kristián (1939), Hotel modrá hvězda (1941) a Roztomilý člověk (1941). Nataša Gollová byla zrozena pro komedii. Většina jejich vážnějších rolí, až snad na výjimky, jakou byla například Vávrova Pohádka máje (1940) se Svatoplukem Benešem, přílišné popularity nedosáhla.

Poválečná doba pro herečku znamenala těžké období. Byla podezírána ze spolupráce s nacisty a vinohradské divadlo ji odmítlo zaměstnat. Důvodem byla nejspíš účast Gollové v německé komedii Vrať se ke mně zpátky (Komm zu mir zurück, 1944), a také vztah s Němcem Willy Sohnelem, který měl za války na starosti barrandovské ateliéry.

Postupem času se situace zlepšila a Gollová se vrátila na divadelní prkna i do filmu. Připomněla se rolí Sirael ve Fričově a Werichově komedii Císařův pekař a Pekařův císař (1951). Jednu z hlavních rolí pak ztvárnila ve filmu Drahé tety a já (1974), který režíroval Zdeněk Podskalský. V různých filmech se objevovala až do roku 1984, další významnější role však už nepřišla. Nataša Gollová byla pohřbena na pražském Vyšehradském hřbitově.

RAŽEBNÍ PROTOKOL
Autorské odražky nebyly vydány.
Ražební odražky:
Raritní provedení: není evidováno


POZNÁMKA
Medailon není zobrazen ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K medailonu je dodáván certifikát potvrzující jeho parametry.
Do prodejní ceny se nyní promítá pohyb cen na trhu drahých kovů.
Averz (lícní strana):
Na lícní straně je portrét herečky Nataši Gollové (vlastním jménem Hodáčové) z vrcholného období umělecké kariéry s charakteristickým účesem. Sté výročí jejího narození připomíná letopočet 1912 v opisu, doplněný o rok úmrtí 1988

Reverz (rubová strana):
Rubové straně dominuje filmové plátno, které příčně vyplňuje podpis Nataši Gollové. Plátno z obou stran ohraničuje opona. Ve spodní části medaile je uveden vodorovný nápis "HVĚZDY STŘÍBRNÉHO PLÁTNA"

DPH 21% v ceně

KATEGORIE
- České medaile ze zlata, stříbra, platiny > Medaile s kulturní tematikou
- Pražská mincovna > Kalendárium 2012 zlato

DOSTUPNOST
Dostupnost zboží: Centrála - dostupnost na prodejnách ?
kód: CRM896 ... Gollová - 100. výročí narození Au proof - 24 hodin
kód: CRM895 ... Gollová - 100. výročí narození Au b.k. - 24 hodin

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: CRM896 nákupem získáte +778,00 ZM
kód: CRM895 nákupem získáte +778,00 ZM



NÁKUP BEZ REGISTRACE
Nejste sběratel? Objednejte si rychle a pohodlně i bez registrace. Je to snadné. CRM896 - Nataša Gollová - 100. výročí narození Au proof Vám doručíme dobírkou České pošty. (poštovné, dobírkovné a pojištění v ČR ve výši 150 Kč).

Počet:

cena 25950 Kč/1 ks včetně DPH *

Jméno:

!

Adresa:

!

Město:

!

PSČ:

!

Telefon:

!

E-mail adresa:

!


* Cena je včetně DPH. Koupí se nezavazujete k dalším odběrům. Zboží nad 10.000 Kč zasíláme až po provedení platby předem (zálohovou fakturu zašleme na Váš e-mail).

Chcete mít na obrazovce víc informací o tomto produktu? OTOČTE VÁŠ MOBIL!

Na širší obrazovce víc uvidíte...




24.1.2018: Nejlepší medailér na světě je čech. Dílo vynikajícího Otakara Duška, vám představujeme v novém oddílu LIMITOVANÝCH EDICÍ.

19.1.2018: ČNB připravuje emisi nové pamětní bankovky. Informace a možnost rezervace 100 Kč Pamětní bankova Alois Rašín. Jde o první pamětní bankovku ČNB vůbec.

18.1.2018: ČNB doplnila doplnila emisní plán roku 2019 o třetí bimetalovou minci 2000 Kč Zavedení československé koruny. Máte ji rezervovanou? Konec objednávkového období se blíží.

ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Úryvky z publikovaných článků:

UNIČOVSKÝ ZLATÝ POKLAD Utajený příběh šibeničního vrchu
Výstava Vlastivědného muzea v Olomouci vůbec poprvé představuje unikátní zlatý poklad, který po tři sta let ukrýval šibeniční vrch nedaleko Uničova.

Výstava Vlastivědného muzea v Olomouci vůbec poprvé představuje unikátní zlatý poklad, který po tři sta let ukrýval šibeniční vrch nedaleko Uničova. Poklad objevený v roce 1911 představuje jeden z nejvýznamnějších mincovních depotů předbělohorského období, který byl odkryt a zdokumentován na území Čech a Moravy. Výstavu můžete navštívit až do 5. 6. 2016.

Vlastivědné muzeum v Olomouci připravilo za přísných bezpečnostních opatření komorně laděnou výstavu, která návštěvníky uvede do světa peněžního oběhu na počátku 17. století. Jedinečný soubor mincí obsahující původně 352 zlatých ražeb byl uložen do země krátce po roce 1614. Jeden z našich největších zlatých nálezů byl krátce po svém objevení popsán litovelským lékařem a konzervátorem Janem Smyčkou. Díky tomu dnes mohl být jako celek odborně vyhodnocen a zpracován. „Řada jiných pokladů, zejména čistě zlatých, takové štěstí neměla, neboť většinou došlo k jejich rozchvácení nebo zničení dříve, než mohly být popsány“, uvádí kurátor výstavy Filip Hradil. Také uničovský poklad se do dnešní doby nezachoval kompletní, a to z důvodu jeho rozdělení mezi nálezce a majitele pozemku.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 3/2016.



Heraldika na mincích a medailích (1) Zrození heraldiky na bitevním poli
Už odedávna se na mincích a medailích uplatňovaly erby. Jejich reliéfy skrývají historické příběhy a jsou často také miniaturními uměleckými díly.

Cestu do tohoto magického světa nám umožní paralelní využívání poznatků z obecných dějin, heraldiky, numismatiky a dějin umění.

Saracéni zmizeli za obzorem a bylo po boji. Velitel křižáckého oddílu přehlédl bojiště a musel souhlasit se svým zástupcem. Na jejich straně bylo opravdu méně padlých než jindy. Tentokrát se nestalo, že v zápalu boje a při zhoršené viditelnosti, bojovali křižáci omylem jeden s druhým. Ta znamení namalovaná na štítech se opravdu osvědčila.
Scéna, kterou jsme si evokovali, se mohla odehrát někdy v průběhu druhé křížové výpravy v letech 1148–1149. Nejspíš právě na ní, z ryze praktické potřeby rozlišit, si začali křesťanští rytíři malovat na štíty jednoduchá a výrazná znamení. Někteří západoevropští baroni si tenhle zvyk možná přivezli už ze své domoviny. Naplno se však rozvinul až v boji s „nevěřícími“. Symbolické obrazy na štítech přitom nepředstavovaly nějakou novinku. Byly známy už dávno a měly různé poslání. Od dekorace, přes snahu dezorientovat a zastrašit protivníka, až po symbolické zajištění podpory vyšších sil. Něco z toho sdíleli i křižáci, ale hlavní motivace byla jiná. Stálé zlepšování zbroje vyvinulo novou konstrukci přilby, která zcela kryla hlavu. Bojovník v kompletní zbroji se tak stal anonymním a potřeba rozlišit v boji spojence od nepřítele byla náhle životně důležitá.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2014.

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté mince. Zlaté slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2018 Zlaté mince - Numismatika