UPOZORNĚNÍ: Upozorňuje zákazníky že od 13.1.2018 není možno hradit transakce nákupu investičních kovů platební kartou z důvodu účinnosti zákona č.370/2017 Sb. o platebním styku. Děkujeme za pochopení.

Antonín Langweil - 175. výročí úmrtí Ag proof


Náhled Averzní strany - Antonín Langweil - 175. výročí úmrtí Ag proof Náhled Reverzní strany - Antonín Langweil - 175. výročí úmrtí Ag proof

Stříbrná pamětní medaile 1 Oz
Autor: Alžběta Slámová DiS.
Rytec: Martin Reichard
Ražba: Pražská mincovna

průměr: 37 mm
hmotnost: 31,1 g
ryzost: 999/1000 Ag
hrana hladká, číslovaná
limit provedení proof: 368 ks
limit provedení b.k.: 74 ks emise: 2012




Antonín Langweil - 175. výročí úmrtí Ag

SPECIFIKACE

Stříbrný pamětní medailon 1Oz cyklu Kalendárium 2012
autor: Alžběta Slámová DiS.
rytec: Martin Reichard / MgA. Miroslav Schovanec, DiS.
ražba: Pražská mincovna a.s. 
certifikát: Státní tiskárna cenin s.p. 

průměr: 37mm
hmotnost: 31.1 g
síla: 2 mm
ryzost: 999/1000 Ag
hrana: hladká, číslovaná
náklad provedení proof: 368 ks
náklad provedení b.k.   : 74 ks
emise: červen 2012




Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?



 

Antonín Langweil (13. 6. 1791 – 11. 6. 1837) – český výtvarník, litograf. Proslavil se především jako tvůrce papírového modelu Prahy, na němž pracoval od roku 1826 až prakticky do své smrti. Unikátní dílo pokrývá zhruba dvacet metrů čtverečních a zachycuje kolem dvou tisíc objektů historického centra Prahy, z nichž mnohé už neexistují. V letech 1962 – 70 byl model restaurován.

Antonín Langweil se narodil jako deváté dítě v rodině pivovarského sládka v Postoloprtech. Ještě téhož roku jeho otec zemřel a rodina se přestěhovala k příbuzným do Českého Krumlova. V roce 1805 zahájil studium v piaristickém gymnáziu v Českých Budějovicích, které však po dvou letech ukončil a začal pracovat na krumlovském zámku. Vzdělání si rozšířil tříletým studiem v Hospodářském ústavu pro schwarzenberské úředníky, jenž zakončil v roce 1812. V letech 1814 až 1818 pracoval jako úředník v Českém Krumlově. Tato poměrně dobře placená, nicméně strohá práce byla však v rozporu s jeho uměleckým založením, proto pokouší štěstí na vídeňské Akademii výtvarných umění. Ani tam nenalezl uspokojení, a tak si už v roce 1819 otevřel litografickou dílnu v Praze, když předtím s podobnou žádostí neuspěl v Krumlově. Konkurence i těžkopádná byrokracie však komplikovaly rozjezd podniku do takové míry, že Langweil zařízení nakonec prodal pražskému tiskaři Janu Ferdinandovi Schönfeldovi, který převzal i jeho rozpracované zakázky. Langweil sám se stal jeho zaměstnancem.

Po Schönfeldově smrti v roce 1821 se jeho pozice ve firmě zhoršovala, motivovat ho nemohl ani nízký plat, a tak se přihlásil do konkursu na místo sluhy Univerzitní knihovny, které na druhý pokus skutečně získal. Díky existenčnímu zabezpečení si mohl dovolit návrat k oblíbenému malování. Vyžíval se zejména v tvorbě portrétních miniatur.

K vytvoření jedinečného papírového modelu Prahy ho inspiroval sádrový model reliéfu Paříže, který v pražském paláci Platýz v roce 1826 vystavoval Symphorien Caron (pracoval na něm 16 let). Ještě téhož roku se Langweil pustil do mravenčí práce. Ač později těžce nemocen a navzdory faktu, že se mu nedostalo významnější finanční podpory, pokračoval v modelování prakticky až do smrti. Jeho práci tak ocenily až další generace, kterým zanechal detailní podobu historického centra Prahy, s mnoha dnes už neexistujícími objekty. Celkem Langweil vytvořil více než 2000 budov, jeho model patří mezi nejpozoruhodnější exponáty Muzea hlavního města Prahy.

Náhled sádrových modelů medailonu:



RAŽEBNÍ PROTOKOL
Autorské odražky:
Autorské odražky byly vydány v počtu 1 ks provedení b.k., nečíslovány, označeny písmenem A na hraně.
Ražební odražky:
Raritní provedení: není evidováno


POZNÁMKA
Medailon není zobrazen ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K medailonu je dodáván certifikát potvrzující jeho parametry.
Averz (lícní strana):
Lícní strana je rozdělena na tři svislé části. V prostřední je výtvarník Antonín Langweil zpodobněn podle dobových pramenů, v dolní části je jméno a letopočty 1791 - 1837, odkazující na 175 let od umělcova úmrtí. V krajních volných částech jsou pouze umístěny značky.

Reverz (rubová strana):
Také rubová strana je rozdělena na tři svislé části, z nichž dvě krajní jsou volné. Ve středním poli, evokujícím průhled do staré Prahy, ztvárnila autorka nejvýraznější stavby, jak je na přelomu 18. a 19. století zachytil Antonín Langweil ve svém modelu. Ve spodní části ho připomíná i text "TVŮRCE PAPÍROVÉHO MODELU PRAHY" se zajímavým řešením prolínání písmen O a V ve slově papírového.

DPH 21% v ceně

KATEGORIE
- České medaile ze zlata, stříbra, platiny > Medaile s kulturní tematikou
- Pražská mincovna > Kalendárium 2012 stříbro

DOSTUPNOST
Dostupnost zboží: Centrála - dostupnost na prodejnách ?
kód: CRM862 ... Langweil - 175. výročí úmrtí Ag proof - 24 hodin
kód: CRM861 ... Langweil - 175. výročí úmrtí Ag b.k. - 24 hodin

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: CRM862 nákupem získáte +54,00 ZM
kód: CRM861 nákupem získáte +54,00 ZM



NÁKUP BEZ REGISTRACE
Nejste sběratel? Objednejte si rychle a pohodlně i bez registrace. Je to snadné. CRM862 - Antonín Langweil - 175. výročí úmrtí Ag proof Vám doručíme dobírkou České pošty. (poštovné, dobírkovné a pojištění v ČR ve výši 150 Kč).

Počet:

cena 2290 Kč/1 ks včetně DPH *

Jméno:

!

Adresa:

!

Město:

!

PSČ:

!

Telefon:

!

E-mail adresa:

!


* Cena je včetně DPH. Koupí se nezavazujete k dalším odběrům.

Chcete mít na obrazovce víc informací o tomto produktu? OTOČTE VÁŠ MOBIL!

Na širší obrazovce víc uvidíte...


ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Přinášíme dva úryvky z publikovaných článků:

Kosti plné mincí Prekvapivé uhorské nálezy
Nálezy mincí patria medzi zaujímavé hmotné pramene, ktoré objasňujú dôležité etapy našich dejín.

Vo väčšine prípadoch sa ukrývali vo významných historických dobách, najmä v časoch veľkých, či menších vojenských ťažení. Preto väčšina objavených pokladov je výsledkom snahy majiteľa doplniť si svoju finančnú hotovosť pred hroziacim nebezpečenstvom. Keďže mnohokrát došlo k ich ukrytiu na poslednú chvíľu, poznáme nálezy narýchlo vložené do najbežnejších nádob, džbánkov, textilií, rôznych vrecúšok a pod. Ľudia si často ukrývali peniaze veľmi bizarným, niekedy až komickým spôsobom.

Ako dobrý príklad nám môže poslúžiť vzácny nález mincí zo Svätého Jura nachádzajúceho sa neďaleko Bratislavy. Poklad bol ukrytý v roku 1626, kedy sedmohradský vojvoda Gabriel Bethlen zorganizoval poslednú výpravu do Uhorska. Nález môžeme najskôr spojiť s pôsobením Albrechta z Valdštejna, ktorý velil cisárskym vojskám. Na konci roka 1626 mal rozložený tri týždne hlavný stan v neďalekej Modre. Poklad ukryl miestny obyvateľ do karnera (kostnice) gotického kostola, v ktorom bolo pochovaných približne tisíc jedincov. Aby lepšie uchránil svoju finančnú hotovosť, majiteľ ich schoval medzi mŕtvoly v spodnej časti karnera. V takejto perfektnej skrýši nemal nikto najmenšiu šancu objaviť nález, ktorý tu zostal utajený až do archeologického výskumu v roku 2005.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 3/2011.



Problematické emise thajských bankovek (3) Poznámky pro sběratele
Bankovka podle SCWPM má dvě varianty.

Německá marka, symbol síly a prosperity německého hospodářství, se po téměř 53 letech ocitla na seznamu zaniklých národních měn, které byly k 1. 1. 2002 nahrazeny společnou evropskou měnou EURO. V této šesté části se na problematiku EURA opět podíváme především z německého pohledu a detailní popis přenecháme do samostatných příspěvků.

Dokončení článku z minulého vydání 5/2013

Pick#90 ND (1985–1996) sig . 54–60 & 639 Σ8 /[910]100 baht

První je charakterizována zašpičatělým (špičatým) lalůčkem levého ucha panovníka (a; pointed eartips; král Rama IX), druhá varianta pak dle SCWPM tmavějším modrým zbarvením (=zatemněním; obscuring) špičatého ušního lalůčku (b; darker blue color obscuring pointed eartips). Jedná se však o nesprávný výklad.

Mezi bankovkami neshledáváme znatelný rozdíl v barevném tónu převažující modré barvy (naopak se domníváme, že je možné hovořit o světlejší variantě; viz Pick#90; sig 56) a také lalůček levého ucha panovníka na druhé variantě není špičatý, nýbrž klasicky (fyziologicky) zakulacený (rounded ear tips). Bankovka byla vydána v emisích s # 0A–9B.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 6/2013

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté mince. Zlaté slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2018 Zlaté mince - Numismatika