Valentýn s personifikací


Náhled Averzní strany - Valentýn s personifikací Náhled Reverzní strany - Valentýn s personifikací

Stříbrná pamětní medaile na řetízku s věnováním
Autor: ak. soch. Majka Wichnerová, Bc. Zuzana Hubená, DiS.
Rytec: MgA. Miroslav Schovanec, DiS.
Ražba: Česká mincovna

průměr: 20 mm
hmotnost: 2.2 g
ryzost: 999/1000 Ag
hrana hladká
provedení: proof
emise: leden 2011




Medaile Valentýn s VĚNOVÁNÍM

Stříbrná pamětní medaile
Autor ak. soch. Majka Wichnerová, Bc. Zuzana Hubená, DiS.
Rytec: MgA. Miroslav Schovanec, DiS.
Ražba: Česká mincovna

průměr: 20 mm
hmotnost: 2.2 g
ryzost: 999/1000 Ag
hrana hladká
limit: není stanoven
provedení proof
emise: leden 2011
řetízek: Ag 925, 50 cm


(nebo ji dejte do košíku, a věnování doplníte později...)


Cena:


Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?



Doporučujeme:
- Svatební dukát

Potvrzení znění věnování:
Kliknutím na obrázek si můžete zvětšit náhled potvrzovacího formuláře. Tento je nutné vyplnit a zaslat poštou nebo faxem na naši adresu. Můžete zaslat i jeho naskenovanou podobu na náš e-mail.

Upozornění:
U objednávek zboží s personifikací je nutné provést úhradu předem. Zboží nelze vrátit.

Formulář k zadání Věnování

POZNÁMKA
Medaile není zobrazena ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K medaili je dodáván certifikát potvrzující její parametry. 


Valentýn s věnováním

Svátek svatého Valentýna je jedinečnou příležitostí, jak v dnešním uspěchaném světě projevit náklonnost své milé, svému milému. Osud Valentýna, žijícího pravděpodobně v polovině třetího století, je zahalen rouškou tajemství a legend. To však nic nemění na skutečnosti, že se tento světec stal patronem zamilovaných, kteří se v den jeho mučednické smrti, 14. února, obdarovávají nejen něžnou pozorností, ale i zajímavými dárky. K těm, na něž se nezapomíná ani po dlouhých letech, patří valentýnská medaile s věnováním.




DPH 21% v ceně

KATEGORIE
- České medaile ze zlata, stříbra, platiny > Dárkové medaile k výročí a jubileu
- Dárky z drahých kovů > Pro zamilované

DOSTUPNOST
Dostupnost zboží: Centrála - dostupnost na prodejnách ?
kód: CRM641 s personifikací - Vyprodáno.

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: CRM641 nákupem získáte +5,00 ZM




ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Přinášíme dva úryvky z publikovaných článků:

Ze světa kovových známek (7) Známky v pohostinstvích
Samozřejmostí provozu hostinců, hotelů, kaváren i dalších pohostinství v minulosti byly známky zpravidla kovové vydané k rozmanitým účelům použití. Společné měly jedno – většina z nich usnadňovala a zjednodušovala provoz podniku.



Nejstarší známé kovové známky pohostinských podniků z našeho území jsou pražského původu. Nechaly je vyrazit některé staropražské hostince již v polovině 19. století. Nesly označení Abonement Marke (obr. 1), Speise Marke, později i české legendy Oběd v předplacení (obr. 2), Předplacení na 1 oběd (obr. 3), Jídelní známka a sloužily jako předplatné na oběd. Tím, že při jejich nákupu byla poskytována sleva, zajišťovaly podniku zákazníky a byly tak jedním z prostředků konkurenčního boje. Většina jich byla popsána již v numismatické literatuře druhé poloviny devatenáctého století. První zmínka o těchto ražbách je v prodejním katalogu Killianovy sbírky, kde byl nabízen konvolut o 25 kusech1. Do své neméně obsáhlé sbírky českých ražeb je zařadil i Max Donebauer2. Podobně fungovaly pohostinské známky z pozdější doby, zejména z první poloviny minulého století s nominálními hodnotami 1 oběd (obr. 4), Menu (obr. 5), nebo jen s vyobrazením překříženého příboru (obr. 6).
Známky užívané v hostincích s hodnotou znějící na určitý objem nápoje, obyčejně 1/2 (obr. 7) nebo 1 litr piva nebo jen na blíže neurčené množství – Ein Glass (obr. 8), 1 pivo (obr. 9) či 10 piv (obr. 10), sloužily jako předplatné na oblíbený nápoj. Podobně jako u známek na jídlo i u těchto známek byla při jejich hromadném nákupu předem poskytována sleva. Mezi ražbami pohostinství jsou známky na pivo a další nápoje počtem největší skupinou.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2012



Karel Plíva Medaili vnímám spíš z technické stránky
Vznik pamětní medaile je poměrně složitý proces, na němž se podílí celý tým odborníků. Kromě výtvarníka a rytce jsou to i další odborníci, kteří se však příliš často neobjevují na výsluní mediálního zájmu.

Bez jejich práce a technologických znalostí by však moderní numismatická výroba fungovala jen stěží. Jedním z nich je i designer a operátor CNC obráběcích strojů Karel Plíva.

Přibližte čtenářům, v čem spočívá vaše práce?

Mým úkolem je technická příprava a zpracování zakázky. Zjednodušeně řečeno: začínám od sádrového modelu, případně náčrtku, který dostanu od výtvarníka a končím vlastním obráběním razidla. Do procesu samozřejmě patří spousta úkonů, ať už se jedná o úpravu rozměrů finálního výrobku, optimalizaci elektronicky zpracovaného návrhu, či vychytání různých chyb a technických nedostatků. Dá se říct, že moje činnost dokáže zjednodušit a zrychlit práci rytců, proofařů a dalších specialistů, ale rozhodně nemůže jejich dovednost nahradit. A to je dobře, protože technika je dobrý pomocník, ale zlý pán. Ruční podíl práce je to, co dělá medaili hezkou, jedinečnou. Mincovní svět čím dál víc opouští ruční podíl práce a nahrazuje ho efektivní, výkonnou, předvídatelnou, ale nudnou a nezajímavou technikou.

Co patří k nejběžnějším úpravám digitalizovaného návrhu?

Jedná se o různé nerovnosti, retuše nebo doplnění značek. Důležitý aspekt je samozřejmě vyrobitelnost. Výtvarníci nemívají vždy jednotná pravidla a nedodržení určitých parametrů může například způsobit problémy s tečením materiálu při ražbě, nebo s realizací proof kvality. Tečení materiálu je ovlivněno řadou parametrů a vlastností, které se snaží hlídat a vylepšit mnoho odborníků v průběhu výrobního procesu.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 3/2013

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté mince. Zlaté slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2017 Zlaté mince - Numismatika