AKTUALIZUJTE STRÁNKU: Stiskem kláves F5 obnovíte plný obsah této stránky.
Mapa České tradiční České unce 1 Oz zlato 999.9

Letadlo Bohemia - 1/2 Oz zlato Proof


Náhled Averzní strany - Letadlo Bohemia - 1/2 Oz zlato Proof Náhled Reverzní strany - Letadlo Bohemia - 1/2 Oz zlato Proof

Cena včetně DPH
39 950 Kč
DO KOŠÍKU
SPECIFIKACE
Zlatá pamětní medaile 1/2 Oz
Autor: Luboš Charvát
Rytec: Martina Štenglová, DiS.
Ražba: Pražská mincovna

průměr: 28 mm
hmotnost: 15.56 g
ryzost zlata: 999,9/1000 Au
hrana: hladká, číslovaná
limit provedení proof: 19 ks číslovaných
limit provedení b.k.: 9 ks číslovaných
emise: 2013

Letadlo Bohemia - 1/2 Oz zlato Proof

ZDARMA
POŠTOVNÉ = 0 KČ
Sponzoruje Pražská mincovna.

Letadlo Bohemia   Letadlo Bohemia Certifikát



Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?

VÍTE, ŽE: Česká národní banka (ČNB) vydává pamětní stříbrné a pamětní zlaté mince České republiky? Technické požadavky ČNB, kladené na ražbu oběhových mincí ČR, splňují obě české mincovny. Česká mincovna i Pražská mincovna. Na Zlatemince.cz najdete produkty obou českých soukromých mincoven i produkty kremnické mincovny.

ZLATO. Fenomén světa financí. Dokáže ochránit váš majetek. Hromaděním zlatých mincí se připravíte na krize i otřesy ekonomiky. Zlato ve formě slitků, mincí a medailí dodáváme českým a slovenským investorům již 21 let. Diskrétně a spolehlivě. Naše zlato je zárukou vaší ekonomické svobody.
Mezi mincí a mincovní medailí není kvalitativní rozdíl.

KATEGORIE

Pražská mincovna Raritní zlaté ražby
České medaile ze zlata, stříbra, platiny Nízký náklad
Dárky z drahých kovů Pro tatínka
Dárky z drahých kovů Pro sběratele

VÝHODY

Český výrobek
Česká puncovní značka
Materiál Münze Österreich

Včetně dárkové krabičky
Diskrétní balení zásilky
Plné pojištění zásilky v ČR i v SK

SPECIFIKACE

Zlatá pamětní medaile 1/2 Oz
Země původu: Česká republika
Ražba: Pražská mincovna a.s. 
Certifikát: Státní tiskárna cenin s.p. 

průměr: 28 mm
hmotnost: 15.56 g
ryzost zlata: 999,9/1000 Au
hrana hladká, číslovaná
limit provedení proof: 19 ks číslovaných
limit provedení b.k.: 9 ks číslovaných
emise: 2013
ean: 8596591001288
kód položky: CRM370

Sádrový model: Luboš Charvát. Redukce modelu: Otakar Hošek.
Rytecké úpravy: Martina Štenglová, DiS. . Produkce: Pavel Trtík. Mincmistr: Ondřej Koňařík.

ČASTO VÁS ZAJÍMÁ
Jedná se o český výrobek? Ano. Jde o autentický výrobek českých rytců. Pouze v Čechách zhotovené výrobky mají českou puncovní značku. Naleznete ji v mincovním poli, nebo na hraně.
Máte zboží skladem? Zboží skladem je výrazně označeno textem SKLADEM. Máte-li zájem o větší množství stejného výrobku, nebo výrobek není k dispozici na vámi preferované prodejně, potvrdíme vám jeho dostupnost obratem.
Je zaslání zboží bezpečné? Absolutně. Máme 20 let zkušeností s diskrétním a hlavně spolehlivým doručováním hodnotných zásilek našim klientům v ČR i na Slovensku.
Dodáváte i na Slovensko? Áno. Vaše objednávky si môžete vyzdvihnúť v Bratislave alebo vo Vsetíne. Spoľahlivo vám ich doručíme aj do každého mesta a obce Slovenska.


Další medaile:
- letadlo Bohemia - stříbro

Doporučujeme:
-
550 let od korunovace Jiřího z Poděbrad českým králem - stříbro
- 550 let od korunovace Jiřího z Poděbrad českým králem - zlato
- 660 let od Korunovace Karla IV. českým králem
-
660 let od Korunovace Karla IV. českým králem - stříbro
- 70. let úmrtí Tomáše Garrigua Masaryka - zlato
-
70. let úmrtí Tomáše Garrigua Masaryka - stříbro
 


letadlo Bohemia
Konstruktérem tohoto letadla byl známý český letecký průkopník a konstruktér ing. Oldřich Haller. Již v listopadu a prosinci 1918 bylo toto letadlo podle jeho projektu stavěno v hangáru na Borech sdružením Bohemia v Plzni. Sdružení Bohemia bylo založeno již před první světovou válkou. Jím postavená letadla proto nesla název „Bohemia“ a pořadové číslo, proto ono označení „Bohemia B-5". Řadu dílů pro stavbu nového letounu B-5 dodaly místní plzeňské podniky a příznivci aviatiky, například závod J.K.RUDOLF, karosárna František Dezorta, sestry Emilie a Marie Klíbrovy. Dohotovený elegantní dvouplošník vzlétl poprvé 27. dubna 1919. Zalétal jej legendární Rudolf Polanecký na letišti Bory u Plzně. Jeho premiérové veřejné představení bylo na Prvního máje. Létalo nad Plzní a rozhazovalo ze vzduchu letáky a propagační letecké brožurky do manifestujících davů. Letoun B-5 havaroval již v sobotu 17.5.1919 po návratu z letu nad Plzní při vítání presidenta Masaryka. Přestože letoun po havárii vypadal dosti zničeně, sdružení Bohemia se hned pustilo do jeho opravy a letoun byl tak podstatě znovu postaven a znovu vzlétl za šest týdnů!

Toto první letadlo československé výroby bylo i na svou dobu dosti malé. Šlo o klasický dvoumístný vyztužený dvouplošník s otevřenou kabinou. Křídla byla potažena plátnem. Trup byl klasické příhradové konstrukce čtyřhranného tvaru. Sedadla letců byla oddělena, cestující seděl v těžišti přímo mezi křídly, pilot v zadní kabině. Trup byl potažen převážně plátnem, pouze příď okolo motoru byla zakryta hliníkovým plechem, hřbettrupu pak kryla karoserie z dýhy. Řízení bylo dvojité, instalováno v každé kabině. Bylo volantové, takže řídící páka s volantem na konci se mohla naklánět pouze dopředu a dozadu, příčný náklon letounu byl řízen otáčením volantu vpravo nebo vlevo. Převody od řízení ke kormidlům byly lankové. Vrtule byla klasická dvoulistá dřevěná, průměru 2,3 m a. V nejširším místě listu měla 18 cm. 

Použitý motor byl naprostý unikát. Konstrukčně to byl původní čtyřválec bratří Wrightů z jejich legendárních průkopnických letadel, vyráběných v licenci i s motorem právě v Německu. Motor byl upraven podle návrhu ing. Hallera, tak, že se zvýšily jeho  otáčky na 1400 za minutu a výkonnost motoru se zvedla o cca 20% až na 40 koní. Samotný motor naplněný chladicí vodou vážil cca 100 kg.

Barevné provedení stroje bylo jednoduché, veškeré potahové plátno zůstalo ve své původní přírodní vybělené barvě, natřené bezbarvým lakem, všechny ostatní plochy (dýhová karosérie trupu, podvozek a vzpěry a hliníkový kryt přídě) byly natřeny podle svědectví pamětníků bíle. Na bocích trupu bylo viditelné označení typové, tvořené černými písmeny „B 5“.

Známá data a výkony letadla Bohemia 5:
rozpětí horní křídlo: 8 m
rozpětí dolní křídlo: 7,2 m
rozpětí baldachýnu: 1,6 m
délka: 6,7 (6,68) m
výška: 2,8 m
hloubka křídel: 1,3 m
světlost křídel (vzdálenost křídel od sebe): 1,85 m
stupnění křídel: 0,25 m
nosná plocha celkem: 18,05 m2
prázdná hmotnost: 340 kg
vzletová hmotnost maximální: 520 kg
objem benzínové nádrže: 40 litrů
vytrvalost: cca 3 hodiny
maximální rychlost: cca 110 km/hod
maximální dostup: cca 1500 m
maximální plošné zatížení: cca 28,8 kg/m2
 

 


Bohemia B.5

Bohemia B.5
dvoumístný dvojplošník

Bohemia B.5

Bohemia B.5
boční pohled

Bohemia B.5

Bohemia B.5
čelní pohled

Bohemia B.5

Bohemia B.5
předsazení křídel

Bohemia B.5

Bohemia B.5
dobová fotografie letounu

Bohemia B.5

Bohemia B.5
dvoumístný dvojplošník

Bohemia B.5

Bohemia B.5
barevné provedení



 

Investiční zlato ČNB neprodává. Investiční zlato ve formě slitků nevyrábí ani žádná česká mincovna. Našim klientům garantujeme původ zboží. Dovážíme vždy nové slitky a mince. Kinebar je uncový (1 Oz) zlatý slitek s hologramem. Investiční mince Maple Leaf je nejmenší dostupná investiční mince.
Nejprodávanější zlatou cihlou se letos opět stává investiční slitek o hmotnosti 100 gramů. První zlatá cihlička je dárek, na který se nezapomíná. Vídeňský filharmonik je nejoblíbenější evropskou mincí. Razí se z ryzího zlata. Slavný Krugerrand je nadále cenově nejvýhodnější formou nákupu zlatých mincí.
VYUŽIJTE NAŠI BEZPLATNOU LINKU

800 222 800
Pokud jsme na stránkách zlate-mince.cz nezodpověděli všechny vaše otázky, zavolejte nám! Zeptejte se na vše, co byste rádi věděli. Na bezplatné telefonní lince 800 222 800 vám rádi vysvětlíme vše co vás zajímá. Bezplatná linka je v provozu každý pracovní den od 8:00 do 16:00 hod. Naši operátoři jsou připraveni odpovědět na všechny vaše dotazy.
Poradíme vám s výběrem vhodných mincí a slitků. Doporučíme vám vhodný reprezentativní dar pro vaše blízké, nebo obchodní partnery. Informujeme vás o aktuální ceně investičního zlata. Dozvíte se podrobnosti o vaší objednávce. Rádi odpovíme na vaše dotazy. Naši specialisté mají 21 let zkušeností s prodejem investičního zlata. Obraťte se na nás s důvěrou. Těšíme se na vaše zavolání.
POZNÁMKA
Zakázková výroba na objednávku.
Expresní realizace objednávky.
Medaile není zobrazena ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K medaili je dodáván certifikát potvrzující její parametry.
Do prodejní ceny se nyní promítá pohyb cen na trhu drahých kovů.

DPH 21% v ceně

Prodej zboží s místem dodání mimo Českou republiku podléhá dle § 110 zvláštnímu režimu jednoho správního místa a daň z přidané hodnoty podléhá legislativě příslušného státu.

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: CRM370 nákupem získáte +600,00 ZM
kód: CRM1601 nákupem získáte +600,00 ZM


HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
4,8

Hodnotilo 4 sběratelů

Hlasovat mohou pouze
přihlášení uživatelé!


SDÍLEJTE S PŘÁTELI
ČASTO HLEDÁTE
mince a medaile z oblasti, která vás osobně zajímá. Možná vaši pozornost zaujmou právě tato témata:

svátky narození výročí jména tituly štěstí znamení zvěrokruhu peníze
ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

DALŠÍ ČLÁNKY VÍCE O ČASOPISU

HERALDIKA NA MINCÍCH A MEDAILÍCH (15) Stará a nová elita

Rychlý ekonomický rozvoj západní a střední Evropy v druhé polovině 19. století postavil národy tvořící habsburskou monarchii, do nové situace.

Ty vyspělejší úspěšně absolvovaly průmyslovou revoluci, která měla i politické důsledky. V českých zemích začalo vlastenectví opouštět kabinety intelektuálů a projektovalo se do politické praxe. Zároveň se měnila jména majitelů zámků a paláců, nad jejichž vraty se vedle starých erbů objevovaly jiné, neznámé a zjevně nové.

Na každé svatbě se najdou klevetníci. Nechyběli ani na té, ze které se roku 1900 čerstvě sezdaná dvojice vracela na velkostatek Chotoviny. Novomanželé už odjeli, ale před chrámem ještě postávali hloučky zvědavců. V jednom zaznívalo: „Té parády, pozlátka a erbů. Nevídáno. A víte-li pak, jak je to s jejich urozeností? Ženich, Ervín Nádherný z Borutína, má urozenost po dědovi, pražském měšťanovi, který si ji koupil teprve roku 1838! A panna nevěsta Ringhofferová? Baronka? Darmo mluvit. První Ringhoffer přišel do Prahy před sto třiceti lety jako kotlářský tovaryš. Tak je to!“ Po překonání krize v sedmdesátých letech se český průmysl a zemědělství rychle vyvinuly na poměrně vysokou úroveň. Jedním z důsledků byl růst národního sebevědomí a z něho plynoucí politické požadavky Čechů a Moravanů. Důležitou společenskou silou se stávali podnikatelé. Ve společnosti začali nahrazovat šlechtu v jejích tradičních pozicích. Avšak také někteří členové vysoké šlechty nový pohyb zachytili a s úspěchem se prosazovali ve sféře velkopodnikání. Na druhé straně také část špičky průmyslnické vrstvy zatoužila po lesku urozenosti a jeho ztělesnění – erbu.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 6/2016.



Neustadt an der Aisch

Vzácný městský fenik

Starší dějiny města Neustadt an der Aisch se většinou rozdělují na čtyři části. První období zahrnuje časový úsek od nejstarších dob až po postoupení města norimberskému purkrabství v roce 1285. Druhé období představuje Neustadt pod vládou norimberských purkrabí a markrabích z Baireuthu (Brandenburg) od roku 1285 do roku 1791. Třetí období zahrnuje události z let 1791-1810, kdy bylo město pod pruskou královskou svrchovaností a čtvrté po roce 1810, kdy bylo včleněno do bavorského království.

Město Neustadt an der Aisch ležící dnes v německé spolkové zemi Bavorsko (Bayern), vládní okres střední Franky (Mittelfranken), okres Neustadt an der Aisch–Bad Windsheim má přes 12 tisíc obyvatel. Kromě toho, že je sídlem okresu, je i v ýznamným hospodářským a kulturním centrem západní části středních Frank. První písemná zmínka o něm pochází přibližně z poloviny 8. století. Jeho historie tak plyne již téměř třináct století. Již v letech 741/742 je v souvislosti s placením desátků nově zřízenému biskupství Würzburg připomínán francký královský dvorec Riedfeld ležící u brodu přes řeku Aisch na staré obchodní a vojenské cestě vedoucí z Frankfurtu nad Mohanem do Norimberka.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2015.

Mám rád ZLATÉ MINCE .CZ
©2003-2024 Zlaté mince - Numismatika. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování textů a fotografií je bez písemného souhlasu zakázáno.

RESPEKTUJEME VAŠE SOUKROMÍ.

Tyto stránky upravujeme pro vaše individuální požadavky pomocí cookies. Jsou bezpečné, bezplatné a umožňují nám 'ladit' tyto stránky a nabízet ve slevě zboží dle vašich osobních preferencí. K jejich použití je vyžadován váš souhlas. Více podrobností se dozvíte na stránce cookies ...