MINCOVNA UPOZORŇUJE: Dne 15.11.2018 se neprovádí fixace cen investičního zlata.
E-shop České tradiční České unce Letadlo Bohemia - 1 Oz stříbro Proof

Letadlo Bohemia - 1 Oz stříbro Proof


Náhled Averzní strany - Letadlo Bohemia - 1 Oz stříbro Proof Náhled Reverzní strany - Letadlo Bohemia - 1 Oz stříbro Proof

Stříbrná pamětní medaile 1 Oz
Autor: Luboš Charvát
Rytec: Martina Štenglová, DiS.
Ražba: Pražská mincovna

průměr: 37 mm
hmotnost: 31.1 g
ryzost: 999/1000 Ag
hrana hladká
llimit provedení proof: 199 ks číslovaných
limit provedení b.k.: 39 ks číslovaných
limit provedení patina: 39 ks číslovaných
emise: 2013





Bohemia B.5

Bohemia B.5
dvoumístný dvojplošník

Bohemia B.5

Bohemia B.5
boční pohled

Bohemia B.5

Bohemia B.5
čelní pohled

Bohemia B.5

Bohemia B.5
předsazení křídel

Bohemia B.5

Bohemia B.5
dobová fotografie letounu

Bohemia B.5

Bohemia B.5
dvoumístný dvojplošník

Bohemia B.5

Bohemia B.5
barevné provedení

 

 



 

letadlo Bohemia - stříbro

Letadlo Bohemia   Letadlo Bohemia

SPECIFIKACE

Stříbrná pamětní medaile 1 Oz
autor: Luboš Charvát
rytec: Martina Štenglová, DiS.
ražba: Pražská mincovna a.s. 
certifikát: Státní tiskárna cenin s.p. 

průměr: 37 mm
hmotnost: 31.1 g
ryzost stříbra: 999/1000 Ag
hrana hladká, číslovaná
limit provedení proof: 199 ks číslovaných
limit provedení b.k.: 39 ks číslovaných
limit provedení patina: 39 ks číslovaných
emise: 2013




Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?



Další medaile:
- letadlo Bohemia - zlato

Doporučujeme:
-
550 let od korunovace Jiřího z Poděbrad českým králem - stříbro
- 550 let od korunovace Jiřího z Poděbrad českým králem - zlato
- 660 let od Korunovace Karla IV. českým králem
-
660 let od Korunovace Karla IV. českým králem - stříbro
- 70. let úmrtí Tomáše Garrigua Masaryka - zlato
-
70. let úmrtí Tomáše Garrigua Masaryka - stříbro
 

letadlo Bohemia

Konstruktérem tohoto letadla byl známý český letecký průkopník a konstruktér ing. Oldřich Haller. Již v listopadu a prosinci 1918 bylo toto letadlo podle jeho projektu stavěno v hangáru na Borech sdružením Bohemia v Plzni. Sdružení Bohemia bylo založeno již před první světovou válkou. Jím postavená letadla proto nesla název „Bohemia“ a pořadové číslo, proto ono označení „Bohemia B-5". Řadu dílů pro stavbu nového letounu B-5 dodaly místní plzeňské podniky a příznivci aviatiky, například závod J.K.RUDOLF, karosárna František Dezorta, sestry Emilie a Marie Klíbrovy. Dohotovený elegantní dvouplošník vzlétl poprvé 27. dubna 1919. Zalétal jej legendární Rudolf Polanecký na letišti Bory u Plzně. Jeho premiérové veřejné představení bylo na Prvního máje. Létalo nad Plzní a rozhazovalo ze vzduchu letáky a propagační letecké brožurky do manifestujících davů. Letoun B-5 havaroval již v sobotu 17.5.1919 po návratu z letu nad Plzní při vítání presidenta Masaryka. Přestože letoun po havárii vypadal dosti zničeně, sdružení Bohemia se hned pustilo do jeho opravy a letoun byl tak podstatě znovu postaven a znovu vzlétl za šest týdnů!

Toto první letadlo československé výroby bylo i na svou dobu dosti malé. Šlo o klasický dvoumístný vyztužený dvouplošník s otevřenou kabinou. Křídla byla potažena plátnem. Trup byl klasické příhradové konstrukce čtyřhranného tvaru. Sedadla letců byla oddělena, cestující seděl v těžišti přímo mezi křídly, pilot v zadní kabině. Trup byl potažen převážně plátnem, pouze příď okolo motoru byla zakryta hliníkovým plechem, hřbettrupu pak kryla karoserie z dýhy. Řízení bylo dvojité, instalováno v každé kabině. Bylo volantové, takže řídící páka s volantem na konci se mohla naklánět pouze dopředu a dozadu, příčný náklon letounu byl řízen otáčením volantu vpravo nebo vlevo. Převody od řízení ke kormidlům byly lankové. Vrtule byla klasická dvoulistá dřevěná, průměru 2,3 m a. V nejširším místě listu měla 18 cm. 

Použitý motor byl naprostý unikát. Konstrukčně to byl původní čtyřválec bratří Wrightů z jejich legendárních průkopnických letadel, vyráběných v licenci i s motorem právě v Německu. Motor byl upraven podle návrhu ing. Hallera, tak, že se zvýšily jeho otáčky na 1400 za minutu a výkonnost motoru se zvedla o cca 20% až na 40 koní. Samotný motor naplněný chladicí vodou vážil cca 100 kg.

Barevné provedení stroje bylo jednoduché, veškeré potahové plátno zůstalo ve své původní přírodní vybělené barvě, natřené bezbarvým lakem, všechny ostatní plochy (dýhová karosérie trupu, podvozek a vzpěry a hliníkový kryt přídě) byly natřeny podle svědectví pamětníků bíle. Na bocích trupu bylo viditelné označení typové, tvořené černými písmeny „B 5“.

Známá data a výkony letadla Bohemia 5:
rozpětí horní křídlo: 8 m
rozpětí dolní křídlo: 7,2 m
rozpětí baldachýnu: 1,6 m
délka: 6,7 (6,68) m
výška: 2,8 m
hloubka křídel: 1,3 m
světlost křídel (vzdálenost křídel od sebe): 1,85 m
stupnění křídel: 0,25 m
nosná plocha celkem: 18,05 m2
prázdná hmotnost: 340 kg
vzletová hmotnost maximální: 520 kg
objem benzínové nádrže: 40 litrů
vytrvalost: cca 3 hodiny
maximální rychlost: cca 110 km/hod
maximální dostup: cca 1500 m
maximální plošné zatížení: cca 28,8 kg/m2

 

 
POZNÁMKA
Zakázková výroba na objednávku
Medaile není zobrazena ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K medaili je dodáván certifikát potvrzující její parametry.
Do prodejní ceny se nyní promítá pohyb cen na trhu drahých kovů.

DPH 21% v ceně

KATEGORIE
- České medaile ze zlata, stříbra, platiny > Investiční medaile 1 Oz
- Pražská mincovna > Raritní stříbrné ražby
- Dárky z drahých kovů > Pro tatínka

DOSTUPNOST
Dostupnost zboží: Centrála - dostupnost na prodejnách ?
kód: CRM371 Bohemia - 1 Oz stříbro Proof - 24 hodin
kód: CRM1602 Bohemia - 1 Oz stříbro b.k. - 24 hodin
kód: CRM1603 Bohemia - 1 Oz stříbro patina - 24 hodin

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: CRM371 nákupem získáte +45,00 ZM
kód: CRM1602 nákupem získáte +60,00 ZM
kód: CRM1603 nákupem získáte +60,00 ZM





NÁKUP BEZ REGISTRACE
Nejste sběratel? Objednejte si rychle a pohodlně i bez registrace. Je to snadné. CRM371 - Letadlo Bohemia - 1 Oz stříbro Proof Vám doručíme dobírkou České pošty. (poštovné, dobírkovné a pojištění v ČR ve výši 150 Kč).

Počet:

Způsob dodání


Cena 2990 Kč/1 ks včetně DPH *

Jméno:

!

Adresa:

!

Město:

!

PSČ:

!

Telefon:

!

E-mail adresa:

!

Poznámka:


*Cena je včetně DPH (Investiční zlato se sazbou 0 %). Koupí se nezavazujete k dalším odběrům.

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
4

Hodnotilo 12 sběratelů

Hlasovat mohou pouze
přihlášení uživatelé!





Pozor: Zlatý Štefánikův dukát můžete nyní získat v sadě s Ag odražkem cenově výhodněji! Množství dukátů v akci je však omezeno.

Sada stříbrných odražků. Za výhodnou cenu můžete získat Sadu svatováclavských dukátů ražených z ryzího stříbra! Množství dukátů v akci je však omezeno.

Další herecká role zlatých dukátů. Nový pořad České televize - Dovolená v éře páry, vám příblíží kouzlo a půvab doby průmyslové revoluce i to, jak se v éře páry razily mince ručně.

Jubiljení dukáty se razí exkluzivně s ročníkem 2018. Český lev, Moravská orlice, Slezská orlice a Slovenský dvojkříž jsou připomínkou 100 let od založení Československa.



ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Úryvky z publikovaných článků:

ZANIKLÉ LIBROVÉ MONETÁRNÍ SYSTÉMY (2)
Téma zaniklých librových systémů jsme nakousli v minulém čísle časopisu Mince a bankovky.

Přesto, že je to téma rozsáhlé, v tomto vydání jej ukončíme, abychom se od příště mohli věnovat dalším zajímavostem.

Podobnou situaci, jako v případě gambijského cedi lze zaznamenat v případě Ghany. Na území Ghany byl platný systém ghanské libry, která se dělila na 20 šilinků a 240 pencí. První a jediná librová emise nese označení 1958-1963 Bank of Ghana Building Pound Issue. Emisním ústavem byla centrální banka (Bank of Ghana). Tento bankovní dům na území Ghany působí do současnosti. Ghanské cedi se dělí po uskutečněné decimalizaci na 100 pesewas (sing. pesewa; viz níže) a má mezinárodní kód GHS, když v literatuře se setkáváme také se sekundárním symbolem GHC |. Přechod z libry na cedi proběhl prostřednictvím emise ND (1965) Nkrumah Cedi Issue. Bankovky jsou nedatované (ND). K identitě bankovek podle data centrální banka přistoupila v roce 1967. Ghanské cedi prodělalo několik inflačních stádií, kdy se hovoří o prvém až třetím cedi. První cedi (C |1) nahradil ghanskou libru v roce 1965 neparitně v poměru 1 ghanská libra = 2,4 cedi (100 pesewa = 100 pencí). Zároveň C |1 přešel na decimální systém a byl rozdělen na 100 pesewas a nikoli na šilinky a pence. První cedi bylo až do konce roku 1967 používáno jako druhé platidlo vedle stále obíhající ghanské libry.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 2/2016.



CHANNEL ISLANDS A LUNDY Mincovnictví závislých území Britské koruny (2)
Ačkoliv byly Channel Islands (Normanské ostrovy) od 11. století vlastnictvím anglické Koruny, vždy na nich obíhaly francouzské mince.

Oba bailiwicky v 19. století zavedly vlastní měnu: doubles na Guernsey a části šilinku na Jersey. Lundy sice nepatří mezi závislá území ale bylo by škoda nezmínit zajímavý příběh spojený s mincemi tohoto nevelkého soukromého ostrova.

Channel Islands
Ostrovy známé pod souhrným názvem Channel Islands (Normanské ostrovy) se nacházejí v kanálu LaManche, u pobřeží Normandie. Tvoří je dva bailiwicky: Bailiwick of Jersey a Bailiwick of Guernsey. Channel Islands byly od roku 933 součástí Normandského vévodství a po nástupu Viléma Dobyvatele na anglický trůn, připadly Anglii. Když se roku 1259 Jindřich III. vzdal nároku na Normandské vévodství, ponechal si Channel Islands, které byly od té doby spravovány jako vlastnictví Koruny, ale odděleně od Anglie. Během občanské války royalistické Jersey poskytlo útočiště Karlovi, princi z Walesu, zatímco Guernsey podporovalo Parlament. Během 2. světové války se Ostrovy staly jedinou částí Commonwealthu okupovanou Němci a byly i posledním osvobozeným místem v Evropě.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 1/2016.

ZLATÉ MINCE ČNB
ČNB vydává pamětní zlaté mince. Stejně jako investiční zlaté mince dovážené ze zahraničí jsou osvobozeny od DPH. Jedná se o jediné české mince, resp. mince s nominální hodnotou vyjádřenou v české měně, které jsou od daně osvobozeny. Díky nízkému nákladu však mají vysokou sběratelskou hodnotu.
TROYSKÁ UNCE NENÍ UNCE
Troyská unce představuje hmotnost odpovídající 31.1 gramům v metrické soustavě. Označuje se zkratkou Oz. Je nejrozšířenější měrnou jednotkou ve světě investičního zlata. Zejména pak co se týká investičních zlatých mincí. Ty se razí obvykle právě ve hmotnosti jedné troyské unce a jejich částí. Poloviny, čtvrtiny a desetiny. I cena zlata na burze se udává vůči jedné Oz. Prostá unce však má hmotnost pouze 28 gramů. Proto je slovo troyská u nás důležité!
INVESTIČNÍ ZLATO NENÍ ZATÍŽENO DANÍ Z PŘIDANÉ HODNOTY
Tento fakt dělá z investičního zlata naprosto jedinečnou komoditu. Zlato jsou tak jediné reálné aktiva, osvobozené od daně. Své finanční prostředky proto můžete převést na investiční zlato bez daňové penalizace. Pro zlato je to obrovská přednost. Proto lidé investují do zlata raději než do stříbra, diamantů, starožitností, umění, obrazů nebo nemovitostí. Ty všechno jsou zatíženy DPH ve výši 21 procent.
FIXACE CENY
Cena zlata se neustále mění. Okamžik její fixace je proto důležitý. Chcete-li zakoupit investiční zlato za cenu, která vám vyhovuje, dřív než se změní, proveďte úhradu vaší objednávky obratem. Tím dosáhnete okamžité fixace. Minulá výhodná cena samozřejmě nemůže být dodatečně fixována v nočních hodinách, mimo pracovní dobu obchodníků nebo ve svátky, kdy obchody se zlatem neprobíhají.
www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté investiční mince. Zlaté investiční slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2018 Zlaté mince - Numismatika