AKTUALIZUJTE STRÁNKU: Stiskem kláves F5 obnovíte plný obsah této stránky.
Mapa České tradiční České unce

Letadlo Bohemia - 1 Oz stříbro Proof


Náhled Averzní strany - Letadlo Bohemia - 1 Oz stříbro Proof Náhled Reverzní strany - Letadlo Bohemia - 1 Oz stříbro Proof
SKLADEM
Cena včetně DPH
2 990 Kč
DO KOŠÍKU
SPECIFIKACE
Stříbrná pamětní medaile 1 Oz
Autor: Luboš Charvát
Rytec: Martina Štenglová, DiS.
Ražba: Pražská mincovna

průměr: 37 mm
hmotnost: 31.1 g
ryzost stříbra: 999/1000 Ag
hrana hladká
llimit provedení proof: 199 ks číslovaných
limit provedení b.k.: 39 ks číslovaných
limit provedení patina: 39 ks číslovaných
emise: 2013

Letadlo Bohemia - 1 Oz stříbro Proof

ZDARMA
POŠTOVNÉ = 0 KČ
Při nákupu nad 5000 Kč.
SKLADEM
ODESÍLÁME OBRATEM
Nad 25.000 Kč platba předem.

Letadlo Bohemia   Letadlo Bohemia Certifikát


EXPEDICE ZBOŽÍ
Expedice zásilek obratem. Osobní odběr na prodejně nejpozději 22.03.2024.




Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?

VÍTE, ŽE: Česká národní banka (ČNB) vydává pamětní stříbrné a pamětní zlaté mince České republiky? Technické požadavky ČNB, kladené na ražbu oběhových mincí ČR, splňují obě české mincovny. Česká mincovna i Pražská mincovna. Na Zlatemince.cz najdete produkty obou českých soukromých mincoven i produkty kremnické mincovny.

ZLATO. Fenomén světa financí. Dokáže ochránit váš majetek. Hromaděním zlatých mincí se připravíte na krize i otřesy ekonomiky. Zlato ve formě slitků, mincí a medailí dodáváme českým a slovenským investorům již 21 let. Diskrétně a spolehlivě. Naše zlato je zárukou vaší ekonomické svobody.
Mezi mincí a mincovní medailí není kvalitativní rozdíl.

KATEGORIE

České medaile ze zlata, stříbra, platiny Investiční medaile 1 Oz
Pražská mincovna Raritní stříbrné ražby
Dárky z drahých kovů Pro tatínka
Dárky z drahých kovů Pro sběratele

VÝHODY

Nízký náklad

Český výrobek
Česká puncovní značka
Materiál Münze Österreich

Včetně dárkové krabičky
Diskrétní balení zásilky
Plné pojištění zásilky v ČR i v SK

SPECIFIKACE

Stříbrná pamětní medaile 1 Oz
Země původu: Česká republika
Ražba: Pražská mincovna a.s. 
Certifikát: Státní tiskárna cenin s.p. 

průměr: 37 mm
hmotnost: 31.1 g
ryzost stříbra: 999/1000 Ag
hrana hladká, číslovaná
limit provedení proof: 199 ks číslovaných
limit provedení b.k.: 39 ks číslovaných
limit provedení patina: 39 ks číslovaných
emise: 2013
ean: 8596591001271
kód položky: CRM371

Sádrový model: Luboš Charvát. Redukce modelu: Otakar Hošek.
Rytecké úpravy: Martina Štenglová, DiS. . Produkce: Pavel Trtík. Mincmistr: Ondřej Koňařík.

ČASTO VÁS ZAJÍMÁ
Jedná se o český výrobek? Ano. Jde o autentický výrobek českých rytců. Pouze v Čechách zhotovené výrobky mají českou puncovní značku. Naleznete ji v mincovním poli, nebo na hraně.
Máte zboží skladem? Zboží skladem je výrazně označeno textem SKLADEM. Máte-li zájem o větší množství stejného výrobku, nebo výrobek není k dispozici na vámi preferované prodejně, potvrdíme vám jeho dostupnost obratem.
Je zaslání zboží bezpečné? Absolutně. Máme 20 let zkušeností s diskrétním a hlavně spolehlivým doručováním hodnotných zásilek našim klientům v ČR i na Slovensku.
Dodáváte i na Slovensko? Áno. Vaše objednávky si môžete vyzdvihnúť v Bratislave alebo vo Vsetíne. Spoľahlivo vám ich doručíme aj do každého mesta a obce Slovenska.


Další medaile:
- letadlo Bohemia - zlato

Doporučujeme:
-
550 let od korunovace Jiřího z Poděbrad českým králem - stříbro
- 550 let od korunovace Jiřího z Poděbrad českým králem - zlato
- 660 let od Korunovace Karla IV. českým králem
-
660 let od Korunovace Karla IV. českým králem - stříbro
- 70. let úmrtí Tomáše Garrigua Masaryka - zlato
-
70. let úmrtí Tomáše Garrigua Masaryka - stříbro
 

letadlo Bohemia

Konstruktérem tohoto letadla byl známý český letecký průkopník a konstruktér ing. Oldřich Haller. Již v listopadu a prosinci 1918 bylo toto letadlo podle jeho projektu stavěno v hangáru na Borech sdružením Bohemia v Plzni. Sdružení Bohemia bylo založeno již před první světovou válkou. Jím postavená letadla proto nesla název „Bohemia“ a pořadové číslo, proto ono označení „Bohemia B-5". Řadu dílů pro stavbu nového letounu B-5 dodaly místní plzeňské podniky a příznivci aviatiky, například závod J.K.RUDOLF, karosárna František Dezorta, sestry Emilie a Marie Klíbrovy. Dohotovený elegantní dvouplošník vzlétl poprvé 27. dubna 1919. Zalétal jej legendární Rudolf Polanecký na letišti Bory u Plzně. Jeho premiérové veřejné představení bylo na Prvního máje. Létalo nad Plzní a rozhazovalo ze vzduchu letáky a propagační letecké brožurky do manifestujících davů. Letoun B-5 havaroval již v sobotu 17.5.1919 po návratu z letu nad Plzní při vítání presidenta Masaryka. Přestože letoun po havárii vypadal dosti zničeně, sdružení Bohemia se hned pustilo do jeho opravy a letoun byl tak podstatě znovu postaven a znovu vzlétl za šest týdnů!

Toto první letadlo československé výroby bylo i na svou dobu dosti malé. Šlo o klasický dvoumístný vyztužený dvouplošník s otevřenou kabinou. Křídla byla potažena plátnem. Trup byl klasické příhradové konstrukce čtyřhranného tvaru. Sedadla letců byla oddělena, cestující seděl v těžišti přímo mezi křídly, pilot v zadní kabině. Trup byl potažen převážně plátnem, pouze příď okolo motoru byla zakryta hliníkovým plechem, hřbettrupu pak kryla karoserie z dýhy. Řízení bylo dvojité, instalováno v každé kabině. Bylo volantové, takže řídící páka s volantem na konci se mohla naklánět pouze dopředu a dozadu, příčný náklon letounu byl řízen otáčením volantu vpravo nebo vlevo. Převody od řízení ke kormidlům byly lankové. Vrtule byla klasická dvoulistá dřevěná, průměru 2,3 m a. V nejširším místě listu měla 18 cm. 

Použitý motor byl naprostý unikát. Konstrukčně to byl původní čtyřválec bratří Wrightů z jejich legendárních průkopnických letadel, vyráběných v licenci i s motorem právě v Německu. Motor byl upraven podle návrhu ing. Hallera, tak, že se zvýšily jeho otáčky na 1400 za minutu a výkonnost motoru se zvedla o cca 20% až na 40 koní. Samotný motor naplněný chladicí vodou vážil cca 100 kg.

Barevné provedení stroje bylo jednoduché, veškeré potahové plátno zůstalo ve své původní přírodní vybělené barvě, natřené bezbarvým lakem, všechny ostatní plochy (dýhová karosérie trupu, podvozek a vzpěry a hliníkový kryt přídě) byly natřeny podle svědectví pamětníků bíle. Na bocích trupu bylo viditelné označení typové, tvořené černými písmeny „B 5“.

Známá data a výkony letadla Bohemia 5:
rozpětí horní křídlo: 8 m
rozpětí dolní křídlo: 7,2 m
rozpětí baldachýnu: 1,6 m
délka: 6,7 (6,68) m
výška: 2,8 m
hloubka křídel: 1,3 m
světlost křídel (vzdálenost křídel od sebe): 1,85 m
stupnění křídel: 0,25 m
nosná plocha celkem: 18,05 m2
prázdná hmotnost: 340 kg
vzletová hmotnost maximální: 520 kg
objem benzínové nádrže: 40 litrů
vytrvalost: cca 3 hodiny
maximální rychlost: cca 110 km/hod
maximální dostup: cca 1500 m
maximální plošné zatížení: cca 28,8 kg/m2

 

 


Bohemia B.5

Bohemia B.5
dvoumístný dvojplošník

Bohemia B.5

Bohemia B.5
boční pohled

Bohemia B.5

Bohemia B.5
čelní pohled

Bohemia B.5

Bohemia B.5
předsazení křídel

Bohemia B.5

Bohemia B.5
dobová fotografie letounu

Bohemia B.5

Bohemia B.5
dvoumístný dvojplošník

Bohemia B.5

Bohemia B.5
barevné provedení

 

 



 

Prodej zlata v Praze můžete realizovat ve specializované prodejně v budově Obecního domu (U Prašné brány č. 2). Našim klientům garantujeme původ zboží. Dovážíme vždy nové slitky a mince. Vyberte si investiční zlaté mince světových značek. Představíme vám je. Investiční mince Maple Leaf je nejmenší dostupná investiční mince.
Nejprodávanější zlatou cihlou se letos opět stává investiční slitek o hmotnosti 100 gramů. První zlatá cihlička je dárek, na který se nezapomíná. Kilo zlata je výmluvným symbolem bohatství. Investiční slitky hmotnosti jedné troyské unce (1 Oz) tvoří základ investičního portfolia.
VYUŽIJTE NAŠI BEZPLATNOU LINKU

800 222 800
Pokud jsme na stránkách zlate-mince.cz nezodpověděli všechny vaše otázky, zavolejte nám! Zeptejte se na vše, co byste rádi věděli. Na bezplatné telefonní lince 800 222 800 vám rádi vysvětlíme vše co vás zajímá. Bezplatná linka je v provozu každý pracovní den od 8:00 do 16:00 hod. Naši operátoři jsou připraveni odpovědět na všechny vaše dotazy.
Poradíme vám s výběrem vhodných mincí a slitků. Doporučíme vám vhodný reprezentativní dar pro vaše blízké, nebo obchodní partnery. Informujeme vás o aktuální ceně investičního zlata. Dozvíte se podrobnosti o vaší objednávce. Rádi odpovíme na vaše dotazy. Naši specialisté mají 21 let zkušeností s prodejem investičního zlata. Obraťte se na nás s důvěrou. Těšíme se na vaše zavolání.
POZNÁMKA
Zakázková výroba na objednávku.
Expresní realizace objednávky.
Medaile není zobrazena ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K medaili je dodáván certifikát potvrzující její parametry.
Do prodejní ceny se nyní promítá pohyb cen na trhu drahých kovů.

DPH 21% v ceně

Prodej zboží s místem dodání mimo Českou republiku podléhá dle § 110 zvláštnímu režimu jednoho správního místa a daň z přidané hodnoty podléhá legislativě příslušného státu.

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: CRM371 nákupem získáte +45,00 ZM
kód: CRM1602 nákupem získáte +60,00 ZM
kód: CRM1603 nákupem získáte +60,00 ZM


HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
5

Hodnotilo 5 sběratelů

Hlasovat mohou pouze
přihlášení uživatelé!


SDÍLEJTE S PŘÁTELI
ČASTO HLEDÁTE
mince a medaile z oblasti, která vás osobně zajímá. Možná vaši pozornost zaujmou právě tato témata:

svátky narození výročí jména tituly štěstí znamení zvěrokruhu peníze
ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

DALŠÍ ČLÁNKY VÍCE O ČASOPISU

Nejdéle obíhající bankovka

Stokoruna vzoru 1961 je v naší novodobé historii vůbec nejdéle platná bankovka a není tedy divu, že nás má stále čím překvapovat.

Vedle dosud nepublikovaného výskytu dvou typů číslovačů1 (secesní nový „1a“ a secesní malý „1c“) u série „R“, či ne zcela osvětlenou problematiku okolo sérií D jde tak i nově o bílý kolek, na nějž bychom tímto článkem chtěli upozornit.

Nejdříve si krátce shrňme historii této bankovky. Ta se de facto počíná již peněžní reformou z roku 1953, kdy se do oběhu dostaly státovky podle ruského vzoru, které svým provedením a ochranou proti falzifikaci ani zdaleka neodpovídaly tehdejším standardům2. Není proto divu, že se krátce po jejich uvedení do oběhu začaly vyskytovat více, či méně zdařilé padělky. Díky jejich narůstajícímu počtu tak už koncem téhož roku vláda a vedení centrální banky zvažovalo tisk nové, obměněné, emise, která by graficky vycházela ze vzorů 1953, ale pro větší ochranu by se líc vyvedl měditiskem. Ovšem tento plán, stejně tak jako soutěž z roku 19553, nedošel až do konečné fáze realizace. Namísto toho se Ministerstvo financí na přelomu února a března 1959 usneslo na vypsání zcela nové soutěže na nové padesáti a stokoruny. U stokoruny se k realizaci přijal návrh pplk. Heřmana, který byl po několika úpravách (změna barvy z hnědé na zelenou, uvažovaný sedmiciferný číslovač…) předán Státní tiskárně cenin (STC), která následně 1. února 1961 započala s jejím tiskem.
Zde v STC poté probíhal tisk všech variant sérií prvního vydání, vyjma let 1964/65, kdy se z kapacitních důvodů zadala výroba série D závodu Goznak4 v SSSR. Tisk prvního vydání byl následně ukončen až roku 1987 v souvislosti s nově připravovanou stokorunou brunovského emise. Ovšem vlivem politických událostí z přelomu let 1989/90 byla centrální banka přinucena ukončit produkci nově vydané 100 Kčs 1989 s portrétem Klementa Gottwalda a naopak zahájit výrobu druhého vydání stokoruny vzoru 1961. Rozdíly obou vydání, stejně tak jako varianty I. vydání, detailně popisuje ve svém katalogu Jan Bajer5 a není tedy nutné je podrobněji rozvádět. Pro upřesnění si uveďme jen detaily kolem II. vydání. V něm se tiskly celkem tři série, a to část sérií X25–X48, dále X49–X96, G01–G96 a konečně M01–M24, které více popisujeme v přiložené tabulce6.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2011



Ján Jiskra... ... a uhorské mincovníctvo

V stredovekom Uhorsku často zastávali významné posty cudzinci, ktorí sa výraznou mierou zapísali do jeho dejín. Medzi takýchto ľudí patril aj známy vojenský veliteľ a diplomat Ján Jiskra z Brandýsa.



Do kontaktu s Uhorskom prišiel najskôr po bitke pri Lipanoch v roku 1434, kedy sa nechal naverbovať do služieb uhorského kráľa Žigmunda Luxemburského (1387-1437). V jeho službách bojoval pravdepodobne už na Balkáne. Do uhorských dejín sa výraznejšie zapísal až v roku 1440, kedy vypukla v krajine občianska vojna. V tomto období sa Uhorsko rozdelilo na dva súperiace tábory. Po smrti uhorského kráľa Albrechta (1439) sa jeho vdova Alžbeta nemienila vzdať trónu. Jej ambície narástli po tom, čo vo februári 1440 porodila už vtedy mŕtvemu Albrechtovi syna – budúceho kráľa Ladislava (z toho dôvodu sa nazýva prívlastkom Posthumus, čiže Pohrobok). Krátko po narodení ho korunovali za uhorského kráľa, s čím nesúhlasila väčšia časť šľachty. Tá povolala na trón syna poľského kráľa Vladislava, ktorý bol korunovaný za uhorského vládcu v roku 1440. Týmto aktom sa v Uhorsku začalo obdobie nepokojov a dlhotrvajúcej občianskej vojny, ktorá sa skončila až v roku 1453 uznaním Ladislav V. za právoplatného panovníka. Krátko po narodení Ladislava bol v roku 1440 pozvaný do Uhorska aj Ján Jiskra, ktorý mal chrániť jeho záujmy a nároky na trón (obr. 1). Týmto sa na scénu uhorských dejín dostala jedna z najvýznamnejších osobností polovice 15. storočia.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 3/2013

Mám rád ZLATÉ MINCE .CZ
©2003-2024 Zlaté mince - Numismatika. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování textů a fotografií je bez písemného souhlasu zakázáno.

RESPEKTUJEME VAŠE SOUKROMÍ.

Tyto stránky upravujeme pro vaše individuální požadavky pomocí cookies. Jsou bezpečné, bezplatné a umožňují nám 'ladit' tyto stránky a nabízet ve slevě zboží dle vašich osobních preferencí. K jejich použití je vyžadován váš souhlas. Více podrobností se dozvíte na stránce cookies ...