Investiční zlato. Mince ČNB.
E-shop Mince státu Isle of Man. Přehled kategorie.

Mince státu Isle of Man


+ další podobné kategorie zboží



MINCE STÁTU ŠVÝCARSKO
( 17 produktů v prodeji.)

Confoederatio Helvetica
Hlavní město: Bern
Počet obyvatel: 6 910 000
Rozloha: 41 290 km2
Měna: 1 Swiss franc = 100 centimes




MINCE STÁTU ŠPANĚLSKO
( 13 produktů v prodeji.)

Reino de Espa&#241a
Hlavní město: Madrid
Počet obyvatel: 39 214 000
Rozloha: 504 780 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU SLOVINSKO
( 4 produktů v prodeji.)

Republika Slovenija
Hlavní město: Ljubljana
Počet obyvatel: 2 020 000
Rozloha: 20 250 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU SINGAPUR
( 2 produktů v prodeji.)

Republic of Singapore
Hlavní město: Singapore
Počet obyvatel: 2 826 000
Rozloha: 620 km2
Měna: 1 Singapore dollar = 100 cents




MINCE STÁTU SAN MARINO
( 2 produktů v prodeji.)

Repubblica di San Marino
Hlavní město: San Marino
Počet obyvatel: 23 000
Rozloha: 61 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU ŘECKO
( 1 produktů v prodeji.)

Elliniki Dhimokratia
Hlavní město: Athens
Počet obyvatel: 10 232 000
Rozloha: 131 900 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU RUSKO
( 8 produktů v prodeji.)

Rossiyskaya Federatsiya
Hlavní město: Moscow
Počet obyvatel: 149 476 000
Rozloha: 17 075 000 km2
Měna: 1 ruble = 100 kopeks




MINCE STÁTU RAKOUSKO
( 1 produktů v prodeji.)

Republik Österreich
Hlavní město: Wien
Počet obyvatel: 7 834 000
Rozloha: 83 850 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU PORTUGALSKO
( 5 produktů v prodeji.)

República Portuguesa
Hlavní město: Lisbon
Počet obyvatel: 9 877 000
Rozloha: 92 390 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU POLSKO
( 6 produktů v prodeji.)

Rzeczpospolita Polska
Hlavní město: Warszawa
Počet obyvatel: 38 621 000
Rozloha: 312 680 km2
Měna: 1 zloty = 100 groszy
Mincovna: Mennica Polska




MINCE STÁTU NOVÝ ZÉLAND
( 5 produktů v prodeji.)

New Zealand
Hlavní město: Wellington
Počet obyvatel: 3 825 000
Rozloha: 270 990 km2
Měna: 1 New Zealand dollar = 100 cents




MINCE STÁTU NIZOZEMÍ
( 12 produktů v prodeji.)

Koninkrijk der Nederlanden
Hlavní město: Amsterdam
Počet obyvatel: 15 384 000
Rozloha: 37 330 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU NĚMECKO
( 12 produktů v prodeji.)

Bundesrepublik Deutschland
Hlavní město: Berlin
Počet obyvatel: 80 942 000
Rozloha: 356 910 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU MONGOLSKO
( 2 produktů v prodeji.)

Mongol Uls
Hlavní město: Ulaanbaatar
Počet obyvatel: 2 434 000
Rozloha: 1 566 500 km2
Měna: 1 tugrug (tugrik)= 100 möngös




MINCE STÁTU MALTA
( 2 produktů v prodeji.)

Repubblika Ta’Malta
Hlavní město: Valletta
Počet obyvatel: 364 000
Rozloha: 320 km2
Měna: 1 Maltese lira = 100 cents = 1,000 mils




MINCE STÁTU MAĎARSKO
( 2 produktů v prodeji.)

Magyar Köztársaság
Hlavní město: Budapest
Počet obyvatel: 10 479 000
Rozloha: 93 030 km2
Měna: 1 forint = 100 fillér




MINCE STÁTU LUCEMBURSKO
( 3 produktů v prodeji.)

Grand-Duché de Luxembourg
Hlavní město: Luxembourg
Počet obyvatel: 383 000
Rozloha: 2 590 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU LOTYŠSKO
( 2 produktů v prodeji.)

Latvijas Republika
Hlavní město: Riga
Počet obyvatel: 2 658 000
Rozloha: 65 000 km2
Měna: 1 lats = 100 santimu




MINCE STÁTU LITVA
( 3 produktů v prodeji.)

Lietuvos Respublika
Hlavní město: Vilnius
Počet obyvatel: 3 765 000
Rozloha: 65 000 km2
Měna: 1 litas = 100 centai
Mincovna: Lietuvos Monetu Kalykla



MINCE STÁTU KYPR
( 4 produktů v prodeji.)

Kypriaki Dimokratia
Hlavní město: Nicosia (Levk&#242sia)
Počet obyvatel: 729 000
Rozloha: 9 250 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU KANADA
( 14 produktů v prodeji.)

Dominion of Canada
Hlavní město: Ottawa
Počet obyvatel: 31 000 000
Rozloha: 9 976 140 km2
Měna: 1 Canadian dollar = 100 cents




MINCE STÁTU JIŽNÍ AFRIKA
( 5 produktů v prodeji.)

Republic of South Africa
Hlavní město: Pretoria
Počet obyvatel: 41 749 000
Rozloha: 1 221 040 km2
Měna: 1 rand = 100 cents




MINCE STÁTU JAPONSKO
( 7 produktů v prodeji.)

Nihon Koku
Hlavní město: Tokyo
Počet obyvatel: 125 422 000
Rozloha: 377 800 km2
Měna: 1 yen = 100 sen




MINCE STÁTU IZRAEL
( 3 produktů v prodeji.)

Medinat Yisrael
Hlavní město: Jerusalem (Yerushalayim)
Počet obyvatel: 5 672 000
Rozloha: 22 770 km2
Měna: 1 shekel = 100 agorot




MINCE STÁTU ITÁLIE
( 8 produktů v prodeji.)

Repubblica Italiana
Hlavní město: Roma
Počet obyvatel: 57 867 000
Rozloha: 301 270 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU ISLE OF MAN
( 4 produktů v prodeji.)

Mannin
Hlavní město: Douglas
Počet obyvatel: 76 000
Rozloha: 572 km2
Měna: 1 pound sterling = 100 pence




MINCE STÁTU IRSKO
( 4 produktů v prodeji.)

Éire / Republic of Ireland
Hlavní město: Dublin (Baile Átha Cliath)
Počet obyvatel: 3 476 000
Rozloha: 70 280 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU FRANCIE
( 14 produktů v prodeji.)

République Française
Hlavní město: Paris
Počet obyvatel: 57 571 000
Rozloha: 551 500 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU FINSKO
( 5 produktů v prodeji.)

Suomen Tasavalta / Republiken Finland
Hlavní město: Helsingfors
Počet obyvatel: 5 033 000
Rozloha: 338 130 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTŮ EVROPSKÉ UNIE
( 1 produktů v prodeji.)

European Union
Hlavní město: Brussels
Členské země: Belgie, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Kypr, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemí, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Vel



MINCE STÁTU ESTONSKO
( 1 produktů v prodeji.)

Eesti
Hlavní město: Tallinn
Počet obyvatel: 1 574 000
Rozloha: 45 000 km2
Měna: 1 kroon = 100 senti




MINCE STÁTU ČÍNA
( 1 produktů v prodeji.)

Zhonghua Renmin Gongheguo
Hlavní město: Beijing
Počet obyvatel: 1 222 017 000
Rozloha: 9 596 960 km2
Měna: 1 yuan = 10 jiao = 100 fen




MINCE STÁTU BĚLORUSKO
( 4 produktů v prodeji.)

Respublika Belarus'
Hlavní město: Minsk
Počet obyvatel: 10 304 000
Rozloha: 207 900 km2
Měna: 1 ruble = 100 kopeks




MINCE STÁTU BELGIE
( 11 produktů v prodeji.)

Koninkrijk België / Royaume de Belgique
Hlavní město: Brussels
Počet obyvatel: 10 020 000
Rozloha: 30 520 km2
Měna: 1 euro = 100 cents




MINCE STÁTU AUSTRÁLIE
( 2 produktů v prodeji.)

Commonwealth of Australia
Hlavní město: Canberra
Počet obyvatel: 18 090 000
Rozloha: 7 713 360 km2
Měna: 1 Australian dollar = 100 cents




MINCE STÁTU ARMÉNIE
( 1 produktů v prodeji.)




MINCE STÁTU ANDORRA
( 3 produktů v prodeji.)

Andorra
Hlavní město: Andorra-la-Vella
Počet obyvatel: 48 000
Rozloha: 450 km2
Měna: 1euro=100 cents/1Diner=100 c?ntim




MINCE EXOTICKÝCH STÁTŮ
( 1 produktů v prodeji.)

Sběratelské kolekce mincí různých států a mince exotických zemí
Zlaté Mince - Numismatika ® jako největší prodejce numismatiky úzce spolupracuje a v Čechách i na Slovensku zastupuje řadu zahraničních mincoven.

Sběratelské kolekce mincí různých států a mince exotických zemí
Zlaté Mince - Numismatika ® jako největší prodejce numismatiky úzce spolupracuje a v Čechách i na Slovensku zastupuje řadu zahraničních mincoven.
ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Úryvky z publikovaných článků:

Ze světa kovových známek (15) Reklamní známky
Reklamní neboli adresní známky nejsou, podobně jako kouzelnické ražby, při striktním výkladu numismatiky považovány za materiál náležící do oboru, protože až na výjimky nezastupovaly žádnou z funkcí peněz, viz definici M+B 3/2013 str. 16.

Aby byly uchovávány a stále držiteli připomínaly vydavatele, byly efektního provedení připomínající mince, nebo měly vzbudit dojem, že jsou talismanem pro štěstí, což na nich často bývá i uvedeno a mají proto vyobrazené symboly štěstí, nejčastěji čtyřlístky a podkovy. Svým charakterem se podobají spíše medailím, jimž se ve svých vrcholných provedeních přibližují. Určitě ale není ztrátou času se těmito ražbami hlouběji zabývat.

Nejstarší české reklamní známky zachycuje již soupis sbírky českých ražeb W. Killiana z roku 1858 (obr. 1 a 23). Jejich ražba se rozšířila od přelomu 60. let XIX. století zejména v Praze, ale i v Plzni (obr. 2), Teplicích (obr. 3) i v jiných městech. Starší název adresní známky vznikl z toho, že na nich byla uvedena adresa vydavatele. Řada takových ražeb je z doby před jubilejní výstavou v Praze v roce 1891, kde se firmy prezentovaly honosnými známkami (obr. 4). Adresní známky byly připevňovány na dodávané výrobky jako reklamní pozornost, proto byly v ojedinělých případech opatřené dodatečně proraženými otvory. Tato praxe pokračovala i v době první republiky.
Zvláštním druhem reklamních známek byly hrací známky, které se dávaly jako pozornost při nákupech, a byly popsané v M+B 1/2013. Jejich neznámějším zástupcem jsou ražby Vilímkova nakladatelství v Praze s legendou Česká známka ku hře.
Známky s platnou mincí adjustovanou v hliníkovém prstenci opatřeném ražbou byly ražené počátkem XX. století v USA, od počátku následujícího století i v Německu1 a u nás. V době Rakousko-Uherska se vkládala jednohaléřová mince vzor 1892, v meziválečném období pětihaléř vzor 1923. Letopočet na vloženém platidle patrně limitoval dolní časovou hranici vzniku ražby nebo dokonce i známku datoval. Všechny mně známé ražby pražské firmy Wolf & Schleim mají vložený haléř ročník 19032 (obr. 5). Hliník byl z hlediska ražby účelových známek novým materiálem a známky textilního závodu v Rytířské ulici 26 mohou patřit k nejstarším hliníkovým účelovým ražbám u nás. Český výrobní původ těchto ražeb není jistý pro jejich značnou výrobní podobnost se soudobými ražbami z Německa.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 5/2013



Mincovnictví Přemysla I. Otakara
Období vlády Přemysla I. Otakara (1192–1193, 1197–1230) spadá do doby všeobecné hospodářské a politické transformace Evropy.

Období vlády Přemysla I. Otakara (1192–1193, 1197–1230) spadá do doby všeobecné hospodářské a politické transformace Evropy, jíž poslední Přemyslovci dokázali využít jak ke konsolidaci vnitřních poměrů v zemi, tak k upevnění a postupnému rozšiřování moci na mezinárodním poli.

Důležitou součástí hospodářské transformace 13. století byla vnější kolonizace založená na zákupním (emfyteutickém) právu. S jeho uplatňováním se v českých zemích začala ve stále větší míře prosazovat peněžní forma směny a feudální renty, jež nejen v nově zakládaných městech, ale i na venkově vedla k postupné všeobecné monetizaci společnosti. Stará hradská soustava začala být nahrazována sítí královských a poddanských měst, tržních osad, nových hradů a klášterů. Zde všude bylo zapotřebí kvalitní mince, jež by podpořila hospodářský růst země.

Možnosti mincovní produkce Přemysla I. však byly dlouho omezené. I když se kvalita Přemyslových denárů proti předchozím emisím na konci 12. století patrně mírně zlepšila, lze říci, že po celé první dvacetiletí 13. století ražba mincí stagnovala. Byl to zejména nedostatek surovinových zdrojů a zřejmě i relativně malá poptávka po minci v domácím prostředí, jež českému panovníkovi bránily v razantní proměně měnových poměrů. K výraznějším změnám mohlo dojít teprve od druhé poloviny třicátých let v souvislosti s odkrytím rozsáhlých ložisek stříbrné rudy na Vysočině. Handicapem byla i vnitrokontinentální poloha českých zemí chráněných pohraničními horami a výrazná dominance podunajské cesty, která na sebe strhla podstatnou část obchodního provozu mezi západní a jihovýchodní Evropou. Jedinou významnou komunikační spojnici Čech se zahraničím představovala řeka Labe.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 5/2012

FINANČNÍ POMĚRY V OLOMOUCI na počátku 15. století ve světle židovského rejstříku
Studiu veřejných financí se v posledních letech věnuje v Evropě značná pozornost.

Důležitá úloha zde náleží městu a postavení městských elit, které dnes stejně jako v minulosti ovlivňují způsob vedení městských financí, zejména městských fiskálních systémů. Prostor pro jiné prostředníky finanční politiky ve městě závisí pak na tom, nakolik jsou městské elity schopny monopolizovat vládu nad městem.

Politické a ekonomické problémy Moravského markrabství v 15. století měly nepříznivý dopad nejen na samotný fiskální systém, zejména vypisováním nových daní a zvyšováním daňového břemene k pokrytí rostoucího městského veřejného dluhu. Finanční krize, bankroty a finanční reformy měly také dopad na účast měšťanů a cechů při provádění městské fiskální politiky, jež byla spojena s politickou emancipací městského stavu. Obecně platí, že finanční krize se objeví tehdy, když strukturální výdaje převýší běžné fiskální příjmy a znemožní půjčit si peníze na pokrytí běžných finančních závazků. Dopad krize na veřejné finance a jejich správu spočívá pak v tom, že město je nuceno využít svých finančních rezerv. Tento neustále rostoucí tlak na městské finance vedl v minulosti ke zvyšování nepřímých daní nutných na pokrytí vzniklého dluhu způsobeného prodejem ročních rent.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 2/2016.



Ze světa kovových známek (11) Hrací známky I.
Ražba hracích známek má v Čechách poměrně dlouhou historii.

Spielmarky či známky ku hře, jak se nejstarší nazývaly v obou úředních jazycích Českých zemí v období Rakouska-Uherska, ale nedoznaly u nás tak velkého rozšíření jako v Německu, kde je razily zejména norimberské ražebny od 19. století v tisících druzích.

Když ve druhé polovině 17. století skončilo počítání na linkách (viz M&B 4/2010, str. 11 ) a přestalo se užívat početních peněz, které ztratily svou původní funkci, jejich výrobci ještě dlouho dále označovali své ražby jako početní peníze – Rechenpfennige, ačkoliv to byly žetony1 s obrazovými motivy zrcadlícími politickou situaci především v Německu či v zemi, kam směřoval jejich export. Od konce 18. století začali výrobci početních peněz značit své produkty ražené někdy ze stejných razidel, která byla užita u početních peněz, nejprve francouzsky Ietton, Jeton, později i německy Spiel Mark, Spielmarke a Spiel Münze2. V 19. století se špílmarky staly hlavním výrobním sortimentem norimberských ražeben, i když ještě ve druhé polovině tohoto století někteří výrobci patrně z tradice ojediněle některé ražby značili Spiel und Rechenpfennig. Ražbou hracích známek norimberské ražebny pokračovaly v tradici odvíjející se od konce 15. století. Dominantní postavení získala v této oblasti firma Lauer, činná doposud. Od 19. století byly v Německu ražené i speciální hrací známku pro určité karetní hry, jakými byly skat, poker, bridge, Boston či whist. Tento typ hracích známek české provenience není znám.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 1/2013

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté investiční mince. Zlaté investiční slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2019 Zlaté mince - Numismatika