UPOZORNĚNÍ: ÚPRAVA PROVOZNÍ DOBY Z DŮVODU DOVOLENÝCH V OBDOBÍ OD 11.6.-31.7.2018 V PRODEJNĚ ZLATÉ MINCE – NUMISMATIKA V OBECNÍM DOMĚ: PO-PÁ 8:00-16:00.

Znamení zvěrokruhu - RAK Ag proof


Náhled - Znamení zvěrokruhu - RAK Ag proof

Stříbrná medaile
Autor: Mariana Datšenková, Marian Navrátil
Rytec: Otakar Hošek
ražba: Pražská mincovna
průměr: 28 mm
hmotnost: 13 g
ryzost: 999/1000 Ag
hrana: hladká, puncovaná, značení s nápisem
provedení proof - limit není stanoven




Víte že:

Cancer
- (Rak) je hvězdným znamením osob, které se narodily 22.6.- 22.7.

Hvězdné znamení - Cancer (Rak)

Zvěrokruh (zodiak) je myšlený pás, ve kterém se při pohledu ze Země pohybují všechny ve starověku známé planety Sluneční soustavy.

Znamení zvěrokruhu je pak odvozeno od polohy Slunce na Zvěrokruhu ke konkrétnímu datu a času.

Označení „zvěrokruh“ má původ v řecko-latinském zodiakus. To nesouvisí se ani tak se slovním základem zvíře, jako spíše se zoé - oduševnělá bytost. Původ slova se váže k představě, že nebeská tělesa jsou obdařena vlastní duší.

Znamení

Znamení zvěrokruhu
Před mnoha tisíci lety lidé při pozorování oblohy zaznamenali, že Slunce a planety se na svém každoročním putování po obloze pohybují po stále stejné úzké stezce okolo Země. Tuto, kterou Řekové nazvali zodiakus, ,,zodiak'' nebo ,,zvěrokruh'', rozdělili astrologové na dvanáct rovných dílů označovaných jako ,,znamení''.

Každému z nich odpovídalo určité souhvězdí - Beran, Býk, Blíženci, Rak, Lev, Panna, Váhy, Štír, Střelec, Kozoroh, Vodnář nebo Ryby - a určité období roku.

Podle postavení, které uvnitř zvěrokruhu zaujímají Slunce a planety, sestavují astrologové své předpovědi - horoskopy a přisuzují typ osobnosti jedincům narozeným v jednotlivých znameních.

Osobnostní rysy typické pro různá znamení byly rozpracovávány po tisíce let.

Latinská označení znamení zvěrokruhu:
Beran Aries
Býk Taurus 
Blíženci Gemini
Rak Cancer
Lev Leo
Panna Virgo
Váhy Libra
Štír Scorpius
Střelec Saggittarius
Kozoroh Capricornus
Vodnář Aquarius
Ryby Pisces

Rak Ag Proof

SPECIFIKACE

Pamětní medailon z ryzího stříbra
autor: Mariana Datšenková, Marian Navrátil
rytec: Otakar Hošek
ražba: Pražská mincovna a.s. 
certifikát: Státní tiskárna cenin s.p. 

průměr: 28 mm
hmotnost: 13 g
ryzost: 999/1000 Ag
hrana: hladká, puncovaná, značení s nápisem
nápis: "PRAŽSKÁ MINCOVNA Ag 999"
značení: "CZP000011"
provedení: špičková kvalita, proof
číslování: ne
limit: není stanoven
emise: červenec 2012




Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?



Prodávají se i stříbrné medailony s dalšími znameními :
Znamení zvěrokruhu - Kozoroh ( 22.12.-20.1. )
Znamení zvěrokruhu - Vodnář ( 21.1. - 20.2. )
Znamení zvěrokruhu - Ryby ( 21.2. - 20.3. )
Znamení zvěrokruhu - Skopec ( 21.3. - 20.4. )
Znamení zvěrokruhu - Býk ( 21.4. - 20.5.)
Znamení zvěrokruhu - Blíženci ( 21.5. - 21.6. )
Znamení zvěrokruhu - Rak ( 22.6. - 22.7. )
Znamení zvěrokruhu - Lev ( 23.7. - 23.8. )
Znamení zvěrokruhu - Panna ( 24.8. - 23.9. )
Znamení zvěrokruhu - Váhy ( 23.9. - 23.10. )
Znamení zvěrokruhu - Štír ( 24.10. - 22.11. )
Znamení zvěrokruhu - Střelec ( 23.11.-21.12. )

Pražská mincovna nabízí i luxusní medailony z ryzího zlata :
Zlaté znamení zvěrokruhu - Kozoroh
Zlaté znamení zvěrokruhu - Vodnář
Zlaté znamení zvěrokruhu - Ryby
Zlaté znamení zvěrokruhu - Skopec
Zlaté znamení zvěrokruhu - Býk
Zlaté znamení zvěrokruhu - Blíženci
Zlaté znamení zvěrokruhu - Rak
Zlaté znamení zvěrokruhu - Lev
Zlaté znamení zvěrokruhu - Panna
Zlaté znamení zvěrokruhu - Váhy
Zlaté znamení zvěrokruhu - Štír
Zlaté znamení zvěrokruhu - Střelec

Určují hvězdá znamení náš osud?
Představa, že nebeská tělesa mají duši stejně jako lidé a že jejich duše se sbližují okamžikem lidského zrození vedla ke vzniku astrologie. Nauky o vlivu hvězd na osud člověka.

I když vlastní myšlenka předurčení našeho osudu hvězdami byla zpochyňována již v období antiky, dodnes se bádání v této oblasti věnuje řada osobností. S astrologií, česky též hvězdopravectvím, se setkáme nejčastěji ve formě horoskopů.

Slovo „horoskop“ je odvozeno z řeckého výrazu „horoskopos“ („znamení času“). Horoskopy mívají nejčastěji formu astrologické tabulky nebo obrazce; zachycuje postavení vesmírných těles v souvislosti s určitým okamžikem a místem na Zemi. Čím přesnější je určení těchto faktorů, tím přesnější má být předpověď.

Snaha o věštění budoucnosti jednotlivce právě podle postavení hvězd není nová.  Tento fenomén provází lidstvo nejméně od časů, ze kterých se zachovaly nějaké písemné záznamy. Již několik tisíciletí před naším letopočtem sledovali hvězdy astrologové kolem východní části Středozemního moře – Babyloňané, Chaldejci, Sumerové, Židé i Egypťané V kultuře starého Egypta byla astrologie považována za dar bohů. Jednotlivá znamení se spojovala s různými bohy a jejich vlastnostmi.

Ve středověku musela astrologie kvůli silným arabským vlivům nejprve vyřešit spor s oficiální katolickou církví, čehož dosáhla zejména díky tomu, že ji uznali především dva významní teologové té doby - Albertus Magnus a Tomáš Akvinský. Na univerzitě v Boloni přitom existovala od r. 1125 významná astrologická fakulta, která trvala zhruba dvě století. Velkého rozvoje dosáhla astrologie v období renesance.

Středověkou astrologii založenou na zprostředkovaných překladech klasických helénských astrologických spisů z arabštiny v té době obohatily přímé překlady ze znovuobjevených řeckých zdrojů. Astrologií se zabývalo i několik papežů.

Oficiálního uznání v českých zemích se astrologii dostalo zejména ve 14. a 15. století za vlády lucemburských císařů Karla IV. a jeho následníka Václava IV.. Astrologie se studovala na nově založené pražské univerzitě, astrologii se prokazatelně věnoval její druhý rektor Jan Šindel, známý jako autor astrolábu Staroměstského orloje. Astrologické poznatky té doby se odrážely i v architektonické výzdobě mnoha významných gotických staveb Petra Parléře. Královská knihovna Václava IV. obsahovala několik velmi významných astrologických spisů (včetně tzv. Alfonsinských tabulek a Ptolemaiova spisu Tetrabiblos), z nichž se dodnes v zahraničí zachovaly tři sborníky.


Dalšího období velkého rozmachu se astrologie na českém území dočkala na přelomu 16. a 17. století za vlády císaře Rudolfa II., vyhlášeného mecenáše všech provozovatelů okultních nauk. V roli císařských astrologů v té době u pražského dvora působili i Tycho Brahe a Johannes Kepler, na českém území působili i další tehdejší proslulí učenci zabývající se astrologií (např. John Dee). K okruhu pražských rudolfinských zasvěcenců i krátké epizodě s vládou Fridricha Falckého lze vystopovat stopy založení rosekruciánského hnutí.

O obnovení astrologické tradice na českém území ve 20. století se postarali zejména členové prvorepublikového sdružení hermetiků Universalie. Za komunistického režimu byla astrologie v Česku potírána a pronásledována jako učení neslučující se s oficiálním marxisticko-leninským světonázorem.

POZNÁMKA
Medaile není zobrazena ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K medaili je dodáván certifikát potvrzující její parametry. 

DPH 21% v ceně

KATEGORIE
- České medaile ze zlata, stříbra, platiny > Medaile znamení zvěrokruhu
- Pražská mincovna > Dárkové ražby. Zvěrokruh
- Dárky z drahých kovů > K různým příležitostem

DOSTUPNOST
Dostupnost zboží: Centrála - dostupnost na prodejnách ?
kód: CRM1031 zvěrokruhu - RAK Ag proof - 24 hodin

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: CRM1031 nákupem získáte +23,00 ZM





NÁKUP BEZ REGISTRACE
Nejste sběratel? Objednejte si rychle a pohodlně i bez registrace. Je to snadné. CRM1031 - Znamení zvěrokruhu - RAK Ag proof Vám doručíme dobírkou České pošty. (poštovné, dobírkovné a pojištění v ČR ve výši 150 Kč).

Počet:

Způsob dodání

cena 780 Kč/1 ks včetně DPH *

Jméno:

!

Adresa:

!

Město:

!

PSČ:

!

Telefon:

!

E-mail adresa:

!


* Cena je včetně DPH. Koupí se nezavazujete k dalším odběrům.

Chcete mít na obrazovce víc informací o tomto produktu? OTOČTE VÁŠ MOBIL!

Na širší obrazovce víc uvidíte...
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
4,6

Hodnotilo 9 sběratelů

Hlasovat mohou pouze
přihlášení uživatelé!





Nechejte svůj mobil sledovat naše stránky Může vám sám hlásit všechny novinky. Adresa +ZlateMinceNumismatikaPraha v síti Google+ vám přinese novinky přímo na obrazovku vašeho telefonu. Stáhněte si aplikaci Google+ do vašeho mobilu.

Znáte dílo Otakara Duška? Nejlepší medailér na světě je čech. Dílo vynikajícího Otakara Duška, vám představujeme v novém oddílu LIMITOVANÝCH EDICÍ.

Pamětní bankovky ČNB. ČNB připravuje emisi nové pamětní bankovky. Informace a možnost rezervace 100 Kč Pamětní bankova Alois Rašín. Jde o první pamětní bankovku ČNB vůbec.

ČNB doplnila emisní plán roku 2019 o třetí bimetalovou minci 2000 Kč Zavedení československé koruny. Máte ji rezervovanou? Konec objednávkového období se blíží.



ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Úryvky z publikovaných článků:

Mince v prostoru Stereoskopické zobrazení ve službách numismatika
Stereoskopické (někdy též poněkud nesprávně 3D) technologie jsou dnes všude kolem nás, útočí na nás už nejen v kinech, ale i z obrazovek moderních monitorů, televizorů a mobilních telefonů.

Stereoskopické (někdy též poněkud nesprávně 3D) technologie jsou dnes všude kolem nás, útočí na nás už nejen v kinech, ale i z obrazovek moderních monitorů, televizorů a mobilních telefonů. Podvědomě máme tzv. „3D“ technologie spojeny s faktem, že si za tyto high-tech vymoženosti budeme muset připlatit a výsledek ne vždy zcela splní naše očekávání. Ukážeme si, že ani jedno ani druhé není tak úplně pravda.

Stereoskopické obrázky jsou dokonce starší než klasická fotografie a k jejich vytvoření nebudeme mimo již běžně využívaného vybavení (fotoaparát, scanner) potřebovat žádné vymoženosti, které by nebylo možné pořídit doslova za pár desítek korun. Sami budete moci posoudit, zda může být možnost vytvořit a sdílet „3D“ zobrazení mince či detailu mincovního reliéfu numismatikovi v něčem přínosná, či zda se jedná o zpestření, které pouze nikterak významně rozšiřuje již stávající možnosti.
Návody, jak vytvořit podklady pro většinu běžných stereoskopických technik lze bez větších obtíží nalézt na internetu, velice kvalitně jsou v tomto ohledu zpracovány např. stránky Klubu stereoskopické fotografie, kde si mohou zájemci o stereoskopické zobrazení nastudovat celou problematiku hlouběji.1 S nejmodernějšími technologiemi, kterým tento text není věnován, se může zájemce seznámit např. na stránkách Gali-3D.2 Velmi jednoduše lze říci, že ať už se jedná o aktivní či pasivní technologie, ve všech případech jde o doručení mírně odlišných záběrů do každého oka, což mozek interpretuje jako prostorový vjem (stejným způsobem vnímá naše mysl i okolní prostor). Předložený text si neklade za cíl vyčerpávajícím způsobem prezentovat problematiku všech dostupných stereoskopických technik, zaměřuje se především na ty snáze dostupné, tzv. pasivní „3D“ technologie. V následujícím textu se proto omezíme pouze na nejnutnější fakta a pojmy a ukážeme si některé tipy, které umožní zpracování kvalitních podkladů pro vytváření stereoskopického zobrazení mincí nebo jejich detailů. Zájemcům o především historické aspekty stereofotografie je možné doporučit diplomovou práci M. Musila.3 Problematika anaglyfů je podrobněji diskutována v diplomové práci H. Nečasové.4 Řadu vyčerpávajících informací včetně elektronických knih o stereoskopii lze nalézt na webu Stereoscopic Displays and Applications (v angličtině).5

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2012.



Pražské groše Jiřího z Poděbrad (1458–1471) Rekapitulace současného stavu publikovaných znalostí o typologii těchto raže
Typologii grošů Jiřího z Poděbrad publikovala již v roce 1973 Jarmila Hásková.

Přestože je vědecký přínos jejího typologického řazení nezpochybnitelný, obtíže spojené s používáním této práce jsou veřejně známým numismatickým tajemstvím a negativně se promítají do řady odborných studií. Nyní, po 40 letech od vydání původní typologie, předkládáme čtenářům M&B opravenou a aktualizovanou verzi této práce jako podnět k další diskusi, jež by měla být poslední zatěžkávací zkouškou nově připraveného řazení pražských grošů Jiřího z Poděbrad, jaké je v současné době k dispozici např. pro groše Karla IV. či Václava IV.

Se smrtí Václava IV. a s počátkem husitských válek ustává do té doby masivní ražba pražských grošů. Vzhledem k různorodosti názorů není dosud zřejmé, kdy byly groše se jménem tohoto panovníka raženy naposledy a není ani znám původ tzv. atypických grošů Václava IV. Probíhala-li ražba pražských grošů i po smrti Václava IV., pak již ve velmi omezené míře a potřebu hrubé mince nemohla saturovat ani zdaleka. Následující období je ve znamení nejen husitských nepokojů, ale s tím i logicky spojených nepříznivých ekonomických dopadů. K ozdravení a postupné stabilizaci situace dochází až v průběhu vlády Jiřího z Poděbrad (1458-1471). Za své vlády se Jiří z Poděbrad pokouší několikrát o dílčí měnové reformy [1], ale teprve nový mincovní řád vydaný 5. června 1469 představuje důkladnou reformu české měny. Po téměř půl století přichází na scénu opět pražský groš, ražený dle předhusitských metrologických parametrů [2]. Bohužel se tak děje až na sklonku vlády Jiřího z Poděbrad a tak i přes masivní produkci těchto ražeb je jejich množství poměrně malé, neboť ražba grošů s titulaturou GEORGIVS PRIMVS trvala zřejmě jen necelé dva roky.
Poměrně krátké období ražby pražských grošů Jiřího z Poděbrad se promítá i do vzhledu těchto ražeb. Při jejich prozkoumání lze konstatovat, že v průběhu ražby nedocházelo k žádným zásadním proměnám v zobrazení lva, nalézt lze jen nepatrné odlišnosti v kresbě koruny, na něž upozornila Nohejlová-Prátová [3]. Stejně tak se zásadně nemění písmo použité v opisech, vyskytují se jen drobné odchylky některých znaků. Z tohoto důvodu při zpracování typologie vymezuje Hásková, autorka doposud používané typologie, pouze jediný typ (typ I.), který dále člení na jednotlivé varianty dle kresby koruny a znamének použitých v oblasti kolem ocasu lva [4]. Později se o doplnění této typologie zasloužil Šafář, který doplňuje dvě podvarianty k variantě c [5]. Přes nesporný přínos zavedené typologie Háskové je však nutné konstatovat, že sama autorka s odstupem času vnáší do své typologie zmatek přiřazením konkrétních ražeb podvariantám, které neodpovídají vyobrazení v její typologii [6]. Jedná se především o kresbu písmene S ve slově GROSSI na reversu mince. V numismatické komunitě jsou tyto nesrovnalosti v obecném povědomí. Poukazuje na ně např. Brádle při popisu dvanácti pražských grošů Jiřího z Poděbrad [7] nebo Chvojka, určující pražské groše v táborském nálezu dle stejného typologického rozboru Háskové [8]. Snahy o určování dle původní typologie končí obvykle nezdarem, v lepším případě označením zkoumané mince jako tzv. křížená ražba, zatímco jednotlivé varianty zaznamenané v typologické tabulce se prakticky neobjevují.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 5/2013

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté mince. Zlaté slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2018 Zlaté mince - Numismatika