E-shop Aukce

AUKCE #07718 - 200 Kč Jiří Melantrich z Aventina

AUKCE

Číslo aukce: #  07718  
Zahájení aukce: 05.02.2018  
Aukce končí:
 
18.02.2018
 
 
Vyvolávací cena: 550,00 Kč  
Dosažená cena: 551,00 Kč
(Rasputin)

 
Cílová cena (kup teď):
 
700,00 Kč
 
 
Minimální příhoz : 1,00 Kč  
Minimální nabídka : 552,00 Kč  
Příhozů: 1  
   


TATO AUKCE JE UKONČENA!



POPIS

Pamětní stříbrná mince v hodnotě 200 Kč
Autor: Jan Smrž
Ražba: Česká mincovna a.s.
Emitent: Česká národní banka - ČNB

průměr: 31 mm
hmotnost: 13 g
ryzost: 925/1000 Ag 75/1000 Cu
hrana proof: hladká, s vlysem ““ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA * Ag 0,925 * 13 g *““
hrana b.k.: vroubkovaná
limitní náklad: 50.000 ks
limit provedení proof: 11 600 ks
limit provedení b.k.: 7 900 ks
emise: 15.6.2011


STAV

provedení Proof

VÍTE, ŽE:

Půvab české secese na medailích od Pražské mincovny. Alfons Maria Mucha byl malíř a designér období secese, které je v angličtině a francouzštině známo pod francouzským označením Art nouveau (nové umění). Prohlédněte si díla Alfonse Muchy na zlatých a stříbrných medailích.

PŘÍHOZY V AUKCI #07718

Zákazník Zadání limitu Dosažená cena
Rasputin 18.02.2018 551,00 Kč


STARŠÍ DRAŽBY TÉTO POLOŽKY

# Ukončena  Vyvolávací cena Dosažená cena
8806  24.11.2019  200,00 Kč 452,00 Kč
8684  27.10.2019  200,00 Kč 406,00 Kč
8623  13.10.2019  200,00 Kč 393,00 Kč
8356  19.05.2019  200,00 Kč 456,00 Kč
8112  18.12.2018  600,00 Kč 810,00 Kč
8029  21.10.2018  600,00 Kč 601,00 Kč
7811  15.04.2018  550,00 Kč 551,00 Kč
7718  18.02.2018  550,00 Kč 551,00 Kč
6583  18.12.2016  650,00 Kč 651,00 Kč
6375  07.10.2016  600,00 Kč 601,00 Kč
6182  04.07.2016  600,00 Kč 601,00 Kč
5848  01.03.2016  600,00 Kč 601,00 Kč
5749  18.01.2016  600,00 Kč 601,00 Kč
5354  28.09.2015  600,00 Kč 601,00 Kč
5243  17.08.2015  600,00 Kč 626,00 Kč
5001  22.06.2015  600,00 Kč 601,00 Kč
4865  11.05.2015  600,00 Kč 601,00 Kč
4621  16.02.2015  650,00 Kč 651,00 Kč
4373  10.11.2014  450,00 Kč 460,00 Kč
4073  09.06.2014  500,00 Kč 750,00 Kč
4020  26.05.2014  500,00 Kč 501,00 Kč
3948  28.04.2014  500,00 Kč 501,00 Kč




ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Úryvky z publikovaných článků:

Jak se dělá mincovna (18)
Ražba medaile se sportovní tematikou

Většina lidí si pod pojmem medaile představuje kousek barevného kovu, kulatého tvaru, zavěšeného na stuze, kterou úspěšnému sportovci, na stupních vítězů, předává zasloužilý funkcionář. Celkem jednoduchá představa.

Taková medaile, než si ji šťastný sportovec se slzou v očích urovná na své hrudi, chystá se s dojetím vyslechnout státní hymnu a upřeně sleduje, jak na stožár stoupá vlajka země, kterou hrdě reprezentuje, má na svém počátku hodně složitý vznik. Mezinárodní sportovní akce, které spadají do kompetence nejvyšších svazových orgánů, mají pro tvorbu sportovních medailí přísná pravidla. Ty nerady připouštějí, že by je razil někdo jiný, než určí tvrdá sportovní lobby. V roce 2004, kdy se v Praze konalo mistrovství světa v ledním hokeji, jsem měl možnost se s těmito mezinárodními praktikami seznámit. Mincovna již několik let razila pro Český hokejový svaz sportovní medaile a pánové ze svazu se stali našimi váženými obchodními partnery. Každoročně jsme pro ně dodávali sady medailí pro vítěze všech ligových kategorií, počínaje extraligou mužů až po dorostence. Nebylo proto divu, že jsem generálního sekretáře svazu Ing. Jindřich Micku již v roce 2003 požádal o spolupráci ve vazbě na chystaný světový šampionát. Bylo mi vysvětleno, že se jedná o velice komplikovanou záležitost, kterou pevně v rukou třímá Světová hokejová federace – IIHF (International ice hockey federation) se sídlem v Ženevě, a ta má svého dvorního dodavatele medailí. Kompetence Českého svazu ledního hokeje (ČSLH) jsou v této věci prakticky nulové. Pokud chce mincovna tyto medaile vyrábět, musí své zástupce vyslat do Ženevy. Tam má ale jen malou naději na úspěch.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 1/2015.



Jak se dělá mincovna (14) Tvorba ceny oběžných mincí
Musím se ve svých vzpomínkách opět vrátit o mnoho let zpátky, do doby, když jsem v roce 1971 skládal státní zkoušku z ekonomiky na VŠE v Praze.

Byla to doba pokračující politické normalizace a pro studenty z našeho kruhu obzvlášť složitá. První dva ročníky s námi na přednášky a na cvičení chodil velmi talentovaný student, náš kamarád, jménem Jan Palach. Více se k tomu nechci rozepisovat. Pamětníkům to stačí a nové generace se už více dočtou v učebnicích dějepisu.

V době příprav na státnice nám vedoucí katedry docent Choma s vážnou tváří radil, abychom zapomněli, co jsme se učili v 1. a 2. ročníku o Šikově ekonomické reformě a jak máme být opatrní, abychom neřekli něco, co se nemusí líbit přísedícím v komisi. Byli jsme z toho zmatení. Když už jsme ztratili ideály pražského jara, nechtěli jsme ztratit šanci ukončit 5 let studia. S napětím jsem proto šel na státnici a přál jsem si nějakou ekonomicky neutrální otázku, kde bych mohl uplatnit své znalosti a zároveň nemusel papouškovat myšlenky normalizátorů. Měl jsem štěstí. Vylosoval jsem si teorii cen. Tu jsem měl velmi dobře zažitou z prvního ročníku, když jsem v politické ekonomii kapitalismu skládal zkoušku na stejné téma. Cenová problematika se od té doby stala mojí oblíbenou disciplínou, která mě nikdy neopustila.
Vedoucím řídícím pracovníkem mincovny jsem se stal v době, kdy už jsem měl více než 20 let podnikové praxe. Dávno jsem pochopil, že cena výrobku je základem ekonomického úspěchu v podnikání. Zjednodušeně řečeno „co nejlépe nakoupit a co nejlépe prodat“. Neplatilo pro mě to hokynářské „co nejlaciněji nakoupit a co nejdráž prodat“.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 3/2014.

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté investiční mince. Zlaté investiční slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2020 Zlaté mince - Numismatika