UPOZORNĚNÍ: Naše pobočky jsou od 22. 10. otevřené pouze pro výdej objednávek. Využijte bezpečného nakupování z pohodlí domova. Poštovné je zdarma. 26.10. se nefixují ceny zlata.
E-shop Sběratelské potřeby firmy Leuchtturm Sběratel


Sběratelský box SURPRISE v designu figurek vajíčka s překvapením


Náhled - Sběratelský box SURPRISE v designu figurek vajíčka s překvapením

Cena včetně DPH 475 Kč


SPECIFIKACE

K uchovávání miniaturních figurek, minerálů, mušlí, klenotů, knoflíků, miniaturních flakonů na parfémy, suvenýrů z dovolené a mnoha dalších věcí Vyrobeno ze stabilního kartonu s pevně vsazenými dělícími listy. Obsahuje 60 přihrádek s rozměry 50 x 36 x 33 mm. Sklápěcí víko s velkým průhledem. Vestavěný, nenápadný magnetový uzávěr ochraňuje a prezentuje Vaši sbírku současně. Postranní okénko na popis kndividuálnímu označení Vaší sbírky. Vnější rozměry: 395 x 38 x 338 mm.

Sběratelský box SURPRISE v designu figurek vajíčka s překvapením

10%
SLEVA
Doporučená cena:
519 Kč
Zaplatíte pouze:
475 Kč
344050-Sběratelský box SURPRISE v designu figurek vajíčka s překvapením Galerie Sběratelský box SURPRISE v designu figurek vajíčka s překvapením-2.jpg Galerie Sběratelský box SURPRISE v designu figurek vajíčka s překvapením-3.jpg


nebo můžete využít

Čím nižší náklad, tím vzácnější mince.

KATEGORIE

Optické příslušenství MAGIC FRAME, vstupenky, lístky

STRUČNĚ

box surprise

Německá preciznost výrobku
Bezpečné balení zásilky



NEPŘEHLÉDNĚTE


EAN: 4004117417887
Objednávkový kód:

344 050
SPECIFIKACE

K uchovávání miniaturních figurek, minerálů, mušlí, klenotů, knoflíků, miniaturních flakonů na parfémy, suvenýrů z dovolené a mnoha dalších věcí Vyrobeno ze stabilního kartonu s pevně vsazenými dělícími listy. Obsahuje 60 přihrádek s rozměry 50 x 36 x 33 mm. Sklápěcí víko s velkým průhledem. Vestavěný, nenápadný magnetový uzávěr ochraňuje a prezentuje Vaši sbírku současně. Postranní okénko na popis kndividuálnímu označení Vaší sbírky. Vnější rozměry: 395 x 38 x 338 mm.

ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

DALŠÍ ČLÁNKY VÍCE O ČASOPISU
Německá platidla po 2. sv. válce (3) Emise BBK I.
Wirtschaftswunder (hospodářský zázrak) tak lze ve stručnosti charakterizovat vývoj, jaký prodělalo německé hospodářství v období krátce po měnové reformě.

Do té doby nevídaná konjuktura německé ekonomiky se nese ve znamení dvou předních politiků. Prvního spolkového kancléře Konrada Adenauera a ministra hospodářství Ludwiga Erharda, pod jejichž vedením se z válkou zničené země stala během sedmi let průmyslová velmoc a z nové německé marky DM symbol úspěchu a stability.

Z počátku bylo německé hospodářství poznamenáno nejen válečnými škodami, ale také demontáží průmyslových závodů a nuceným vývozem paliv, surovin a uhlí za nepřiměřeně nízké ceny. Stále platil přídělový systém, který pokrýval jen nejzákladnější potřeby, čímž přispíval k enormnímu rozmachu černého trhu. V oběhu se nacházelo nepřiměřeně velké množství peněz, které postupně roztáčelo spirálu inflace. S cílem stabilizovat tuto situaci byla v červnu 1948 přijata měnová reforma, která de facto předznamenala budoucí rozdělení Německa a v západních sektorech odstartovala jeho ekonomický růst.
Samotná reforma spočívala ve stažení staré měny a jejím nahrazení Deutsche Mark v novém kurzu a eliminaci úspor a dlužných pohledávek bank vůči státu. Díky potlačení černého trhu se obchody zaplnily do té doby nedostatkovým zbožím natolik, že si obyvatelé mohli pořídit většinu výrobků a to i těch, které by si před nedávnem nemohli vůbec dovolit nebo takových, které byly k dostání jen na černém trhu. Z obav před vzrůstající inflací uvolnila Bank deutscher Länder jen omezené množství peněz vytištěné dílem v domácích tiskárnách, dílem v ABNCo a Bureau of Engraving and Printing (BEP). V oběhu jich tedy bylo relativně málo, o to větší však měly hodnotu.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 3/2013



Jak se dělá mincovna (14) Tvorba ceny oběžných mincí
Musím se ve svých vzpomínkách opět vrátit o mnoho let zpátky, do doby, když jsem v roce 1971 skládal státní zkoušku z ekonomiky na VŠE v Praze.

Byla to doba pokračující politické normalizace a pro studenty z našeho kruhu obzvlášť složitá. První dva ročníky s námi na přednášky a na cvičení chodil velmi talentovaný student, náš kamarád, jménem Jan Palach. Více se k tomu nechci rozepisovat. Pamětníkům to stačí a nové generace se už více dočtou v učebnicích dějepisu.

V době příprav na státnice nám vedoucí katedry docent Choma s vážnou tváří radil, abychom zapomněli, co jsme se učili v 1. a 2. ročníku o Šikově ekonomické reformě a jak máme být opatrní, abychom neřekli něco, co se nemusí líbit přísedícím v komisi. Byli jsme z toho zmatení. Když už jsme ztratili ideály pražského jara, nechtěli jsme ztratit šanci ukončit 5 let studia. S napětím jsem proto šel na státnici a přál jsem si nějakou ekonomicky neutrální otázku, kde bych mohl uplatnit své znalosti a zároveň nemusel papouškovat myšlenky normalizátorů. Měl jsem štěstí. Vylosoval jsem si teorii cen. Tu jsem měl velmi dobře zažitou z prvního ročníku, když jsem v politické ekonomii kapitalismu skládal zkoušku na stejné téma. Cenová problematika se od té doby stala mojí oblíbenou disciplínou, která mě nikdy neopustila.
Vedoucím řídícím pracovníkem mincovny jsem se stal v době, kdy už jsem měl více než 20 let podnikové praxe. Dávno jsem pochopil, že cena výrobku je základem ekonomického úspěchu v podnikání. Zjednodušeně řečeno „co nejlépe nakoupit a co nejlépe prodat“. Neplatilo pro mě to hokynářské „co nejlaciněji nakoupit a co nejdráž prodat“.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 3/2014.

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté investiční mince. Zlaté investiční slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2020 Zlaté mince - Numismatika