Zlato 1536.87 €/Oz
Stříbro 21.07 €/Oz
Platina 919.99 €/Oz
Paládium 1966.44 €/Oz
E-shop Sběratelské potřeby firmy Leuchtturm Bublinky, kapsle, rámečky


Vibrační čistič VIBRO


Náhled - Vibrační čistič VIBRO


SPECIFIKACE

K čištění mincí, medailí, brýlí, šperků, plastových čoček, zubních protéz a rovnátek. Odstraňuje mastnotu, otisky prstů a mnoho dalších nečistot. Čistí pouze vodou, pro intenzivnější čištění je možné použít speciální čističe LEUCHTTURM (viz následující stránky). Přenosný čistič z bílého plastu, jednoduchá výměna baterií. Vnější rozměry: 190 x 125 x 110 mm.
Zboží znáte pod starším kódem: VBR 1...

Vibrační čistič VIBRO

10%
SLEVA
Doporučená cena:
729 Kč
Zaplatíte pouze:
668 Kč
317590-Vibrační čistič VIBRO Galerie Vibrační čistič VIBRO-2.jpg


nebo můžete využít

Pamětní mince ČR tvoří základ každé kvalitní sbírky.

KATEGORIE

Mincovní kapsle, rámečky a další příslušenství Čištění & péče, měření & vážení

STRUČNĚ

vibrační čistič

Německá preciznost výrobku
Bezpečné balení zásilky



NEPŘEHLÉDNĚTE


EAN: 4004117296093
Objednávkový kód:

317 590
SPECIFIKACE

K čištění mincí, medailí, brýlí, šperků, plastových čoček, zubních protéz a rovnátek. Odstraňuje mastnotu, otisky prstů a mnoho dalších nečistot. Čistí pouze vodou, pro intenzivnější čištění je možné použít speciální čističe LEUCHTTURM (viz následující stránky). Přenosný čistič z bílého plastu, jednoduchá výměna baterií. Vnější rozměry: 190 x 125 x 110 mm.
Zboží znáte pod starším kódem: VBR 1 ...

ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

DALŠÍ ČLÁNKY VÍCE O ČASOPISU
Ze světa kovových známek (7) Známky v pohostinstvích
Samozřejmostí provozu hostinců, hotelů, kaváren i dalších pohostinství v minulosti byly známky zpravidla kovové vydané k rozmanitým účelům použití. Společné měly jedno – většina z nich usnadňovala a zjednodušovala provoz podniku.



Nejstarší známé kovové známky pohostinských podniků z našeho území jsou pražského původu. Nechaly je vyrazit některé staropražské hostince již v polovině 19. století. Nesly označení Abonement Marke (obr. 1), Speise Marke, později i české legendy Oběd v předplacení (obr. 2), Předplacení na 1 oběd (obr. 3), Jídelní známka a sloužily jako předplatné na oběd. Tím, že při jejich nákupu byla poskytována sleva, zajišťovaly podniku zákazníky a byly tak jedním z prostředků konkurenčního boje. Většina jich byla popsána již v numismatické literatuře druhé poloviny devatenáctého století. První zmínka o těchto ražbách je v prodejním katalogu Killianovy sbírky, kde byl nabízen konvolut o 25 kusech1. Do své neméně obsáhlé sbírky českých ražeb je zařadil i Max Donebauer2. Podobně fungovaly pohostinské známky z pozdější doby, zejména z první poloviny minulého století s nominálními hodnotami 1 oběd (obr. 4), Menu (obr. 5), nebo jen s vyobrazením překříženého příboru (obr. 6).
Známky užívané v hostincích s hodnotou znějící na určitý objem nápoje, obyčejně 1/2 (obr. 7) nebo 1 litr piva nebo jen na blíže neurčené množství – Ein Glass (obr. 8), 1 pivo (obr. 9) či 10 piv (obr. 10), sloužily jako předplatné na oblíbený nápoj. Podobně jako u známek na jídlo i u těchto známek byla při jejich hromadném nákupu předem poskytována sleva. Mezi ražbami pohostinství jsou známky na pivo a další nápoje počtem největší skupinou.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2012



Anomálie na pražských groších Karla IV. (3) Písmo a chyby v opisech na pražských groších Karla IV.
Pražské groše lze časově třídit i podle typu a charakteru písma. Chce to však jistou míru zkušenosti.

V ustálené kresbě gotické majuskule je totiž daleko obtížnější postřehnout jeho individuální rozdíly než u ostatních prvků mincovního obrazu. U Karlových grošů, na rozdíl od grošů Václava II. a Jana Lucemburského, je situace ztížena tím, že oboustranně dobře čitelné ražby jsou poměrně vzácné.

Tuto problematiku již v minulosti správně zhodnotil Karel Chaura, když napsal: „Smolík při popisu grošů neudává velikost a praví, že groše Karla IV. jsou většinou špatně zachovalé, což dlužno opraviti v tom smyslu, že jsou špatně ražené. Nejasnost rázu byla zaviněna jednak tenkým střížkem, hlavně však rychlou a nedbalou prací mincířů (pregéřů) a nikoli špatnou zachovalostí, kterou by způsobovalo opotřebování povrchu mince dlouhým oběhem, čímž by poklesla i váha grošů.“

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 3/2011

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté investiční mince. Zlaté investiční slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2020 Zlaté mince - Numismatika