UPOZORNĚNÍ: Prodejna Pražské mincovny v Obecním domě (vedle Blanky Matragi) je z důvodu nemoci krátkodobě uzavřena. Rádi Vás obsloužíme v II. patře Obecního domu. Vchod služební vrátnicí.
E-shop NÁMĚTOVÁ NOTAFILIE (2) Vědci na bankovkách

TIP:

Děti jsou pro rodiče to nejdůležitější, co ve svém životě mají. Každý rodič si přeje, aby jeho dítě bylo stále spokojené. Ať je vaše dcera teenager nebo už má své vlastní děti, stále pro ni chcete to nejlepší. Darujte své dceři jedinečný a originální dárek.

NÁMĚTOVÁ NOTAFILIE (2) Vědci na bankovkách

18.02.2016

Vedle světců se bankovkách velice často vyskytují také významní vědci, umělci a politici. Z vědců vzpomeňme na příklad Friedricha Gauße z německých bankovek po 10 dM, amerického prezidenta a vynálezce bleskosvodu Benjamina Franklina na americké 100$ a další. Na některé z nich se podíváme v následujících řádcích.

Einstein
Řekne-li se slovo vědec, ne jednomu se jistě vybaví jméno Alberta Einsteina. Albert Einstein se narodil 14. března 1879 v německém Ulmu. Po krachu otcovy firmy se rodina přestěhovala do Mnichova. Při studiích na curyšské universitě Eidgenössische Technische Hochschule se seznámil s budoucí ženou Milevou Maričovovou. Roku 1902 se jim narodila nemanželská dcera Liserl, která krátce na to zemřela na záškrt. Po promoci se Einsteinovi podařilo po delší době získat místo na švýcarském patentovém úřadě, kde roku 1905 získal doktorát. Ještě týž rok publikoval v odborném časopise Annalen der Physik čtyři články, které se později staly základem moderní fyziky, z nichž později za vysvětlení fotoelektrického jevu získal Nobelovu cenu.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 5/2016.

Autor: Jan Schönfeld

Historie českého národa - Praotec Čech - 50 mm Ag patina

Stříbrná pamětní medaile
Autor: ak. soch. Vladimír Oppl
Rytec: Tomáš Lamač
Ražba: Pražská mincovna a.s.

průměr: 50 mm