Zlato 1690.72 $/Oz
Stříbro 20.32 $/Oz
Platina 889.33 $/Oz
Paládium 2280.66 $/Oz
AKTUALIZUJTE STRÁNKU: Stiskem kláves F5 obnovíte plný obsah této stránky.
E-shop Česká mincovna

Praga 2008 – výstava známek - Ag


Náhled Averzní strany - Praga 2008 – výstava známek - Ag Náhled Reverzní strany - Praga 2008 – výstava známek - Ag
VYPRODÁNO
dlohodobě nedostupné


NA ŽÁDANKU O ŽÁDANKÁCH
SPECIFIKACE
Pamětní medaile
Autor: ak. malíř Karel Zeman
Rytec: Lubomír Lietava

průměr: 34 mm
hmotnost: 16 g
ryzost stříbra: 999/1000 Ag
hrana: hladká
limit: 500 ks
emise: září 2008

Praga 2008 – výstava známek

Praga 2008Praga 2008


jak získat vzácné, vyprodané mince


VÍTE, ŽE: Česká mincovna a.s. není státní podnik? Je to běžná, soukromá společnost. V Čechách žádná státní mincovna neexistuje! Obě české mincovny, Pražská i Česká splňují technické požadavky ČNB, kladené na ražbu oběhových mincí ČR.
ČNB prodává pamětní mince jen ve specializovaných prodejnách numismatiky.

KATEGORIE

České medaile ze zlata, stříbra, platiny Události
Česká mincovna (Jablonec nad Nisou) Emisní plán ČM 2008

VÝHODY

Diskrétní balení zásilky
Plné pojištění zásilky v ČR i v SK

SPECIFIKACE

Pamětní medaile
Sádrový model: ak. malíř Karel Zeman
Rytec Lubomír Lietava

průměr: 34 mm
hmotnost: 16 g
ryzost stříbra: 999/1000 Ag
hrana: hladká
limit : 500 ks
emise: září 2008
Kód položky: CRM130

ČASTO VÁS ZAJÍMÁ
Česká mincovna není státní podnik? Není. Česká mincovna a.s. je soukromá firma. Zřizovatelem České mincovny (ČM) není ani Česká republika, ani Česká národní banka. V České republice navíc působí dvě české mincovny. Česká a Pražská mincovna. Obě jsou privátní mincovny, razící mince na zakázku.
Česká mincovna nevydává české mince? Ne. České mince vydává výhradně Česká národní banka, nikoliv Česká mincovna. Autentické české mince musí mít vyznačenu nominální hodnotu v platné české měně (Koruna česká, zk. Kč) Na českých pamětních mincích jsou uváděny nominální hodnoty: 200 Kč, 500 Kč, 2000 Kč, 2500 Kč, 5000 Kč a 10 000 kč. Největší česká mince zhotovená v jediném exempláři má nominální hodnotu 100 000 000 Kč.
Proč je na české minci cizí královna? Protože nejde o českou minci. Portrét anglické královny je jasným znamením, že se nejedná o českou minci. I když je motiv mince věnován českému tématu, nebo je mince vyražena v Čechách, nelze tyto exotické ražby vydávat za české mince. Ze zákona je českou mincí pouze mince vydaná Českou národní bankou. Popis a vyobrazení každé české mince je součástí sbírky zákonů. Dalším rozlišovacím prvkem nečeských mincí je nominální hodnota v Novozélandských dolarech nebo v měně ostrovního státu Samoa.
Kdo vykupuje mince České mincovny? Medaile České mincovny můžete nabídnout ke zpětnému odkupu přímo výrobci. Další možností, je vydražení medaile v elektronické aukci, které pořádáme v pravidelných intervalech. Poslední možností je výkup medaile za cenu drahého kovu. Medaile je v tomto případě předána do rafinérie k přetavení.


Další medaile:
Praga 2008 – výstava známek

Světová výstava poštovních známek Praga 2008 – pod záštitou Mezinárodní filatelistické federace se uskutečnila ve dnech 12. až 14. září na výstavišti v pražských Holešovicích.

Výstava Praga 2008 se setkala s obrovským zájmem veřejnosti z České republiky i ze zahraničí. Celkově si expozice filatelistů z celého světa prohlédlo na pětačtyřicet tisíc návštěvníků. K vidění byl i slavný modrý Mauritius ze sbírky britské královny Alžběty. Prezentace tohoto filatelistického skvostu byla ovšem kvůli přísným bezpečnostním opatřením omezená, takže jej mohlo spatřit zhruba jen pět tisíc zájemců.

Počátky organizované filatelie u nás sahají až do roku 1887, kdy v Praze vznikl první klub českých filatelistů. Výstava poštovních známek Praga se v hlavním městě poprvé uskutečnila v roce 1938. Světová výstava poštovních známek Praga 2008 se konala souběžně s jedenáctým mezinárodním veletrhem Sběratel. Akci pořádala Česká pošta a. s. společně se Svazem českých filatelistů.

Smyslem investice do zlata je ochrana majetku před neočekávanou situací. Kinebar je uncový (1 Oz) zlatý slitek s hologramem. Vyberte si investiční zlaté mince světových značek. Představíme vám je. Investiční zlato ČNB neprodává. Investiční zlato ve formě slitků nevyrábí ani žádná česká mincovna.
Investiční slitky hmotnosti jedné troyské unce (1 Oz) tvoří základ investičního portfolia. Zlatý slitek švýcarské značky Pamp zdobí nádherná plastika bohyně hojnosti. Nejprodávanější zlatou cihlou se letos opět stává investiční slitek o hmotnosti 100 gramů. První zlatá cihlička je dárek, na který se nezapomíná.
VYUŽIJTE NAŠI BEZPLATNOU LINKU

800 222 800
Pokud jsme na stránkách zlate-mince.cz nezodpověděli všechny vaše otázky, zavolejte nám! Zeptejte se na vše, co byste rádi věděli. Na bezplatné telefonní lince 800 222 800 vám rádi vysvětlíme vše co vás zajímá. Bezplatná linka je v provozu každý pracovní den od 8:00 do 16:00 hod. Naši operátoři jsou připraveni odpovědět na všechny vaše dotazy.
Poradíme vám s výběrem vhodných mincí a slitků. Doporučíme vám vhodný reprezentativní dar pro vaše blízké, nebo obchodní partnery. Informujeme vás o aktuální ceně investičního zlata. Dozvíte se podrobnosti o vaší objednávce. Rádi odpovíme na vaše dotazy. Naši specialisté mají 19 let zkušeností s prodejem investičního zlata. Obraťte se na nás s důvěrou. Těšíme se na vaše zavolání.
POZNÁMKA
Medaile není zobrazena ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K medaili je dodáván certifikát potvrzující její parametry. 

DPH 21% v ceně

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: CRM130 nákupem získáte +2,00 ZM


HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
4,8

Hodnotilo 4 sběratelů

Hlasovat mohou pouze
přihlášení uživatelé!


SDÍLEJTE S PŘÁTELI
ČASTO HLEDÁTE
mince a medaile z oblasti, která vás osobně zajímá. Možná vaši pozornost zaujmou právě tato témata:

zlato stříbro
ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

DALŠÍ ČLÁNKY VÍCE O ČASOPISU

MARIÁNSKÝ MOST 5000 Kč 2015

Česká národní banka vydala zlatou minci s motivem Mariánského mostu.

Mince s nominální hodnotou 5000 Kč uzavírá cyklus „Mosty“, v němž ČNB od roku 2011 připomněla deset technicky, architektonicky nebo historicky zajímavých mostních staveb na našem území. V prodeji je od 13. října 2015.

Mariánský most v Ústí nad Labem byl otevřen v roce 1998 a je nejmladším z celé série. Jeho smyslem bylo nejen posílení automobilové dopravy dalším spojením obou břehů, ale i vytvoření významné architektonické dominanty města. Za svůj název vděčí protějšímu skalnímu útvar u – Mariánské skále. Soutěže na poslední zlatou minci z cyklu Mosty, kterou vyhlásila Česká národní banka v dubnu 2014, se zúčastnilo 18 výtvarníků, kteří předložili celkem 37 sádrových modelů. Vyhodnocení veřejné soutěže uskutečnila Komise pro posuzování návrhů na české peníze dne 24. června 2014 v České národní bance.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 6/2015.



Ze světa kovových známek (7) Známky v pohostinstvích

Samozřejmostí provozu hostinců, hotelů, kaváren i dalších pohostinství v minulosti byly známky zpravidla kovové vydané k rozmanitým účelům použití. Společné měly jedno – většina z nich usnadňovala a zjednodušovala provoz podniku.



Nejstarší známé kovové známky pohostinských podniků z našeho území jsou pražského původu. Nechaly je vyrazit některé staropražské hostince již v polovině 19. století. Nesly označení Abonement Marke (obr. 1), Speise Marke, později i české legendy Oběd v předplacení (obr. 2), Předplacení na 1 oběd (obr. 3), Jídelní známka a sloužily jako předplatné na oběd. Tím, že při jejich nákupu byla poskytována sleva, zajišťovaly podniku zákazníky a byly tak jedním z prostředků konkurenčního boje. Většina jich byla popsána již v numismatické literatuře druhé poloviny devatenáctého století. První zmínka o těchto ražbách je v prodejním katalogu Killianovy sbírky, kde byl nabízen konvolut o 25 kusech1. Do své neméně obsáhlé sbírky českých ražeb je zařadil i Max Donebauer2. Podobně fungovaly pohostinské známky z pozdější doby, zejména z první poloviny minulého století s nominálními hodnotami 1 oběd (obr. 4), Menu (obr. 5), nebo jen s vyobrazením překříženého příboru (obr. 6).
Známky užívané v hostincích s hodnotou znějící na určitý objem nápoje, obyčejně 1/2 (obr. 7) nebo 1 litr piva nebo jen na blíže neurčené množství – Ein Glass (obr. 8), 1 pivo (obr. 9) či 10 piv (obr. 10), sloužily jako předplatné na oblíbený nápoj. Podobně jako u známek na jídlo i u těchto známek byla při jejich hromadném nákupu předem poskytována sleva. Mezi ražbami pohostinství jsou známky na pivo a další nápoje počtem největší skupinou.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2012

I Mám rád ZLATÉ MINCE .CZ
www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté investiční mince. Zlaté investiční slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2022 Zlaté mince - Numismatika. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování textů a fotografií je bez písemného souhlasu zakázáno.