E-shop Tematické kolekce Slovanská epopej Slované v pravlasti zlatý dukát Proof


A

Slované v pravlasti zlatý dukát Proof


Náhled Averzní strany - Slované v pravlasti zlatý dukát Proof Náhled Reverzní strany - Slované v pravlasti zlatý dukát Proof

Zlatý dukát z cyklu Slovanská epopej
Autor: Miroslav Schovanec, DiS.
Rytec: Tomáš Lamač
Ražba: Pražská mincovna, a.s.

průměr: 20 mm
hmotnost: 3,49 g
ryzost: 986/1000 Au
hrana: hladká
limit proof: 1 000 ks
limit b.k.: 1 000 ks
emise: leden 2014




Slované v pravlasti zlatý dukát Proof

VÝHODY

Český výrobek
Česká puncovní značka
Materiál Münze Österreich

Včetně dárkové krabičky
Diskrétní balení zásilky
Plné pojištění zásilky v ČR i v SK

SPECIFIKACE

Pamětní ražba z dukátového zlata.
Součást cyklu Slovanská epopej - 20 ks medailonů vydaných 2015-2020.
Země původu: Česká republika
Sádrový model: MgA. Miroslav Schovanec, DiS.
Redukce modelu: Karel Plíva
Rytecké úpravy: Tomáš Lamač
Produkce: Pavel Trtík
Mincmistr: Ondřej Koňařík
Ražba: Pražská mincovna a.s. 
Certifikát: Státní tiskárna cenin s.p. 

průměr: 20 mm
hmotnost: 3,49 g
ryzost: 986/1000 Au
hrana: hladká
limit proof: 1000 ks
limit b.k.: 1000 ks
emise: leden 2015 - prosinec 2020




Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?

VÍTE, ŽE: Česká národní banka (ČNB) vydává pamětní stříbrné a pamětní zlaté mince České republiky? Technické požadavky ČNB, kladené na ražbu oběhových mincí ČR, splňují obě české mincovny. Česká mincovna i Pražská mincovna. Na www.zlate-mince.cz najdete produkty obou českých soukromých mincoven i produkty kremnické mincovny.


SLOVANSKÁ EPOPEJ
Slovanská epopej je cyklus dvaceti velkoformátových obrazů, kterým chtěl Alfons Mucha shrnout dějiny Čechů a dalších slovanských národů. Mucha jej po dokončení podmínečně věnoval městu Praze.

Seznam obrazů tvořících Slovanskou epopej

  1. Slované v pravlasti,
    vaječná tempera, olej, plátno 610 x 810 cm, neznačeno (1912)
  2. Slavnost Svantovítova,
    vaječná tempera, olej, plátno 610 x 810 cm, neznačeno (1912)
  3. Zavedení slovanské liturgie,
    vaječná tempera, olej, plátno 610 x 810 cm, neznačeno (1912)
  4. Hájení Szigetu proti Turkům Mikulášem Zrinským,
    vaječná tempera, olej, plátno 610 x 810 cm, neznačeno (1914)
  5. Bratrská škola v Ivančicích,
    vaječná tempera, olej, plátno 610 x 810 cm, neznačeno (1914)
  6. Zrušení nevolnictví na Rusi,
    vaječná tempera, olej, plátno 610 x 810 cm, neznačeno (1914)
  7. Milíč z Kroměříže,
    vaječná tempera, olej, plátno 620 x 405 cm, neznačeno (1916)
  8. Kázání Mistra Jana Husa v kapli Betlémské,
    vaječná tempera, olej, plátno 610 x 810 cm, neznačeno (1916)
  9. Schůzka na Křížkách,
    vaječná tempera, olej, plátno 620 x 405 cm, neznačeno (1916)
  10. Petr Chelčický,
    vaječná tempera, olej, plátno 405 x 610 cm, neznačeno (1918)
  11. Jan Amos Komenský,
    vaječná tempera, olej, plátno 405 x 610 cm, značeno vlevo dole (1918)
  12. Po bitvě na Vítkově,
    vaječná tempera, olej, plátno 405 x 480 cm, neznačeno (1923)
  13. Jiří z Poděbrad a z Kunštátu,
    vaječná tempera, olej, plátno 405 x 610 cm, neznačeno (1923)
  14. Korunovace cara Štěpána Dušana,
    vaječná tempera, olej, plátno 405 x 480 cm, neznačeno (1923)
  15. Car Simeon,
    vaječná tempera, olej, plátno 405 x 480 cm, neznačeno (1923)
  16. Král Přemysl Otakar II. (Svaz slovanských dynastů),
    vaječná tempera, olej, plátno 405 x 480 cm, neznačeno (1924)
  17. Po bitvě u Grunwaldu,
    vaječná tempera, olej, plátno 405 x 480 cm, neznačeno (1924)
  18. Mont Athos,
    vaječná tempera, olej, plátno 405 x 480 cm, neznačeno (1926)
  19. Přísaha Omladiny pod slovanskou lípou, (nedokončeno),
    vaječná tempera, olej, plátno 390 x 590 cm, neznačeno (1926)
  20. Apoteóza "Slovanstvo pro lidstvo!",
    vaječná tempera, olej, plátno 480 x 405 cm, neznačeno (1926–1928)
Slovanská epopej - Plakát na výstavu Slovanské epopeje v Brně v roce 1930

Plakát zvoucí na výstavu Slovanské epopeje v Brně v roce 1930

Alfons Mucha si přál zachytit dějiny Slovanstva v kolekci obrazů, která by symbolizovala jejich cestu dějinami. S myšlenkou vytvoření Epopeje si pohrával už na začátku 20. století, nicméně kvůli nedostatku financí musel myšlenku odložit. Po svatbě s Marií Chytilovou v Chicagu nachází průmyslníka Charles R. Cranea, který byl ochoten nést veškeré náklady spojené s vytvořením Slovanské epopeje. Mucha se vrátil roku 1910 do rodné země, aby si pronajal část zámku na Zbirohu a zde tvořil Slovanskou epopej, jež mu dohromady zabrala 18 let života.

Dokončil ji roku 1928, kdy ji spolu s Charlesem Cranem předal Praze a veškerému československému obyvatelstvu.

Dostupné varianty medailonů:
- Slovanská epopej - zlato 20mm
- Slovanská epopej - zlato 50mm (pouze v sadě)
- Slovanská epopej - stříbro 50mm
- Slovanská epopej - zlato 1 Kg, 100 mm (pouze v sadě)
- Slovanská epopej - stříbro 1 Kg, 100 mm (pouze v sadě)

Poradce
UMÍME VÁM PORADIT

Vnoučata. Děti našich dětí. Jsou pomyslnou korunou našich životů. Vidíme v nich zřetelně sebe sama. Jsou našim obrazem. Milujeme je i proto jak jsou odlišní. Doufáme, že naše vnoučata budou pokračovatelé rodinných tradic, budou dál rozvíjet naše zkušenosti, povolání, firmy. V naší nabídce najdete pohádkové dárky pro vnuky.

Na prodej zlata se specializujeme již 16 let!


Mince
Zvětšený náhled
Reverz
Averz

Vyberte myší na Averz/Reverz, část ke zvětšení.
Použijte kolečko myši pro zůžení/roztáhnutí této části.
Fotografie jsou ve velikosti 1600 x 1600 bodů.
Při vysokém zvětšení je obraz digitálních dat rastrován.
Fotografie jsou chráněny autorským zákonem.


ČNB uzavírá objednávkové období na další emise mincí. Ověřte si, zda máte na svém účtu závaznou rezervaci na mince 5000 Kč Hrad Švihov, 200 Kč První pražská defenestrace a 500 Kč Zahájení vydávání československých platidel

Jubiljení dukáty se razí exkluzivně s ročníkem 2018. Český lev, Moravská orlice, Slezská orlice a Slovenský dvojkříž jsou připomínkou 100 let od založení Československa.



ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Úryvky z publikovaných článků:

Jak se dělá mincovna (9) Dokončování mincovny
Jako na většině staveb, tak i na mincovně, byl začátek přestavby velmi rychlý a zavládlo všeobecné nadšení, jak se všechno stíhá. Znalci vědí, že něco pobourat a rozvrtat, to se daří zpravidla všude a každému.

Hrubá stavba je tak asi půlka celého díla.

Po impozantním rozjezdu, vždy přichází fáze vystřízlivění z přehnaného optimismu. Ne jinak to bylo u nás. Stavební práce byly naštěstí dokončeny podle stanoveného harmonogramu, ale vázlo to ostatní. Bylo nutné zprovoznit veškeré inženýrské sítě, udělat vlastní systém vytápění a zařídit nezávislý zdroj tlakového vzduchu, což byla nutná podmínka fungování lisů. Musela se provést rekonstrukce elektrických rozvodů a zřídit nové, na které bude napojen složitý řídící elektronický systém automatického chodu razících lisů. Rovněž mechanická část provozu lisů vyžaduje silný, stabilní příkon elektrické energie.
Speciální okruh byl vybudován pro nezbytné fungování bezpečnostních signalizací. V celé mincovně prakticky nebylo místo, které by nebylo nějak chráněno. Výsledný svazek bezpečnostních informací byl pak doveden na centrální pult Policie ČR v Jablonci. Bezpečnostní opatření si vynutil fakt, že mincovna potřebovala mít nově zbudovánu výkonnou klimatizaci, protože větrání formou otevírání oken je nepřípustné. Byly vytvořeny místnosti pro manažery, mistry a ostatní personál. Pro rytce byla zřízena samostatná dílna v tichém prostředí s pohledem na zeleň stromů, za kterou se zrcadlí vodní plocha jablonecké přehrady. Kdo sem přišel, ten rytcům záviděl. Já jsem jim takové prostory ze srdce přál, protože oni se kvalitou své práce nejvíce zasloužili o věhlas mincovny.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2013.



PÍSMO NA MINCÍCH A MEDAILÍCH (10)
Dva králové na jednom trůnu

Toho, kdo ve střední Evropě zažil střídání 16. a 17. století, sotva napadlo, že odchází čas relativního klidu a míru. Lépe řečeno, nenapadlo ho, že může být podstatně hůř než dosud. Měl sice v paměti různé vojenské konflikty a také určitě vnímal eskalující náboženskou konfrontaci mezi katolíka a protestanty. Neměl ale tušení, že poznané se znásobí a povede ke skutečnému všeobecnému rozvratu, který bude trvat tři desetiletí. Boj se v předstihu objevil i na mincovních obrazech.

Bohaté oblečení a sebevědomá gesta prozrazovaly, že pánové, kteří se spolu zastavili na druhém nádvoří pražského Hradu, mají v danou chvíli v ýznamný podí na moci v zemi. Drobná mince šla z ruky do ruky a ti se slabším zrakem si ji dávali blíž k očím. „Máte pravdu, takhle to nemůže zůstat. Oběma začínají jména na F. Co s tím uděláme?“ Zatím co ostatní váhali, jeden nabídl řešení. „Ať v mincovně přidají za F ještě RI. Pak bude zřejmé, že to není mince Ferdinandova, ale Fridrichova. Asi to nebude vypadat hezky, ale lepší tohle, než důkaz, že ani nevíme, jak se jmenuje náš skutečný král.“

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 1/2019.

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté investiční mince. Zlaté investiční slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2019 Zlaté mince - Numismatika