UPOZORNĚNÍ: Upozorňuje zákazníky že od 13.1.2018 není možno hradit transakce nákupu investičních kovů platební kartou z důvodu účinnosti zákona č.370/2017 Sb. o platebním styku. Děkujeme za pochopení.

2000 Kč 2004 zámek Kačina, špičková kvalita


Náhled Averzní strany - 2000 Kč 2004 zámek Kačina, špičková kvalita Náhled Reverzní strany - 2000 Kč 2004 zámek Kačina, špičková kvalita

Pamětní zlatá mince 2000 Kč z cyklu Deset století architektury
Autor: Josef Oplištil
Emitent: ČNB

průměr: 20 mm
hmotnost: 6,22 g
ryzost: 999,9/1000 Au
hrana proof: hladká
hrana b.k.: vroubkovaná
rok 2004 provedení proof emise 3500 ks
rok 2004 provedení b.k. emise 2500 ks




r. 2004 Motiv Empír - zámek Kačina

SPECIFIKACE

Pamětní zlatá mince 2000 Kč z cyklu Deset století architektury
Autor Josef Oplištil
Emitent: ČNB
 
průměr: 20 mm
hmotnost: 6,22 g
ryzost: 999,9/1000 Au
hrana proof: hladká
hrana b.k.: vroubkovaná
rok 2004 provedení proof emise 3500 ks  
rok 2004 provedení b.k. emise 2500 ks  




Chcete vědět, co znamenají zkratky Proof | B.k. | Patina ?



Nepřehlédněte :
- Další informace o této minci
- Co je to žádanka mincí?
- Jaký je rozdíl mezi běžnou a špičkovou kvalitou?

Mince z cyklu Deset století architektury :
- 2000 Kč Motiv Románský sloh - Rotunda ve Znojmě
- 2000 Kč Motiv Raná Gotika - Klášter ve Vyšším Brodě
- 2000 Kč Motiv Pozdní Gotika - Kašna v Kutné Hoře
- 2000 Kč Motiv Renesance - Zámek Litomyšl
- 2000 Kč Motiv Pozdní renesance - Štíty domů ve Slavonicích
- 2000 Kč Motiv Baroko - Zámek v Buchlovicích
- 2000 Kč Motiv Empír - Zámek Kačina
- 2000 Kč Motiv Novogotika - Zámek Hluboká
- 2000 Kč Motiv Kubismus - Lázeňský dům v Bohdanči
- 2000 Kč Motiv Současnost - Tančící dům v Praze

zámek Kačina
 

Averz: 
Na lícní straně mince je stylizované sloupové průčelí pavilonu zakončujícího boční křídlo zámku Kačina, na němž je umístěna volná kompozice heraldických zvířat ze státního znaku České republiky stylizovaná do tympanonu. V kladí nad sloupy je název státu "ČESKÁ REPUBLIKA".

Reverz: 
Na rubové straně mince jsou dva dórské sloupy a nad nimi vyobrazení zámku. Na vrcholech sloupů pod zámkem je umístěn text vztahující se k námětu mince, letopočet ražby a značka autora výtvarného návrhu mince pana Josefa Oplištila.

Mince z cyklu Deset století architektury :

POZNÁMKA
Sada 5ti mincí obsahuje tituly : Slavonice, Buchlovice, Kačina, Bohdaneč, Tančící dům
Mince není zobrazena ve skutečné velikosti. Kliknutím na obrázek se zvětší.
K minci je dodáván certifikát potvrzující její parametry.

Od 1.3.2006 došlo k úpravě cen pamětních zlatých mincí vydávaných ČNB. Do ceny se nyní promítá pohyb cen na trhu zlata. Cena se upravuje každé dva měsíce.    

CENA
DPH 0% (Osvobozeno od daně)


KATEGORIE
- České zlaté mince > Deset století architektury

DOSTUPNOST
Dostupnost zboží: Centrála - dostupnost na prodejnách ?
kód: KZCR27 ... Kč 2004 zámek Kačina, špičková kvalita - Vyprodáno.
kód: KZCR37 Kč 2004 zámek Kačina, b.k. - 24 hodin

KREDIT
Kredit pro věrnostní program ZLATÉ MINCE
kód: KZCR27 nákupem získáte +0,00 ZM
kód: KZCR37 nákupem získáte +45,00 ZM


AKTIVITA CENY
Zajímá Vás jak se vyvíjí cena těchto mincí? Jaká byla jeho původní cena mince a jaká je jeho hodnota mince dnes? Tyto užitečné informace Vám pomohou ocenit minci nebo medaili, kterou vlastníte. Informace o vývoji cen poskytujeme jen registrovaným návštěvníkům. Registrace je bezplatná. Registrujte se zde a získejte přístup k informacím které Vás zajímají. Po přihlášení se informace o cenách zobrazí zde.






24.1.2018: Nejlepší medailér na světě je čech. Dílo vynikajícího Otakara Duška, vám představujeme v novém oddílu LIMITOVANÝCH EDICÍ.

19.1.2018: ČNB připravuje emisi nové pamětní bankovky. Informace a možnost rezervace 100 Kč Pamětní bankova Alois Rašín. Jde o první pamětní bankovku ČNB vůbec.

18.1.2018: ČNB doplnila doplnila emisní plán roku 2019 o třetí bimetalovou minci 2000 Kč Zavedení československé koruny. Máte ji rezervovanou? Konec objednávkového období se blíží.

ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Úryvky z publikovaných článků:

2000 Kc Deset stoleti architektury 2004 Empir Zamek Kacina
Za svou více než osmnáctiletou činnost v mincovním oboru jsem se mnohokrát setkal s dotazem, jak vznikla v Jablonci nad Nisou výroba mincí. Nikdy jsem na to nemohl jednoznačně odpovědět, přestože jsem označován za zakladatele ČM.

Za svou více než osmnáctiletou činnost v mincovním oboru jsem se mnohokrát setkal s dotazem, jak vznikla v Jablonci nad Nisou výroba mincí. Nikdy jsem na to nemohl jednoznačně odpovědět, přestože jsem označován za zakladatele České mincovny (ČM).

Je pravda, že bižuterní výroba, ve které jsem dlouhá léta působil, mi vždycky svými kovovými výlisky a hlavně drobnými blyštivými kolečky, drobné penízky připomínala. Zvláště ty, které se navěšovaly na náramky a na ženských rukou krásně cinkaly. To však určitě nebyl ten opravdový impuls, který mě přivedl na myšlenku, že by ve firmě Bižuterie a.s. mohla vzniknout výroba kovových peněz. Výroba, která v budoucnu přesáhne rámec nejen města Jablonce, potažmo České republiky, ale překročí rámec Evropy a stane se pojmem celosvětovým. Do takovýchto dálek jsem v roce 1992 rozhodně neviděl. Jisté zkušenosti jsem však měl, vždyť se kovová bižuterie z naší produkce vyvážela do celého světa už více než jedno století.
Výroba mincí v Jablonci se pokládala za opravdu velký nápad. Jak se ale velké nápady rodí. Velké nápady se málokdy zrodí na nějakých poradách nebo zasedáních. Tam většinou někdo povídá, někdo by měl poslouchat, pokud nespí, nebo nemyslí na něco úplně jiného.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 1/2012.



2000 Kc Deset stoleti architektury 2004 Empir Zamek Kacina
Typologii grošů Jiřího z Poděbrad publikovala již v roce 1973 Jarmila Hásková.

Přestože je vědecký přínos jejího typologického řazení nezpochybnitelný, obtíže spojené s používáním této práce jsou veřejně známým numismatickým tajemstvím a negativně se promítají do řady odborných studií. Nyní, po 40 letech od vydání původní typologie, předkládáme čtenářům M&B opravenou a aktualizovanou verzi této práce jako podnět k další diskusi, jež by měla být poslední zatěžkávací zkouškou nově připraveného řazení pražských grošů Jiřího z Poděbrad, jaké je v současné době k dispozici např. pro groše Karla IV. či Václava IV.

Se smrtí Václava IV. a s počátkem husitských válek ustává do té doby masivní ražba pražských grošů. Vzhledem k různorodosti názorů není dosud zřejmé, kdy byly groše se jménem tohoto panovníka raženy naposledy a není ani znám původ tzv. atypických grošů Václava IV. Probíhala-li ražba pražských grošů i po smrti Václava IV., pak již ve velmi omezené míře a potřebu hrubé mince nemohla saturovat ani zdaleka. Následující období je ve znamení nejen husitských nepokojů, ale s tím i logicky spojených nepříznivých ekonomických dopadů. K ozdravení a postupné stabilizaci situace dochází až v průběhu vlády Jiřího z Poděbrad (1458-1471). Za své vlády se Jiří z Poděbrad pokouší několikrát o dílčí měnové reformy [1], ale teprve nový mincovní řád vydaný 5. června 1469 představuje důkladnou reformu české měny. Po téměř půl století přichází na scénu opět pražský groš, ražený dle předhusitských metrologických parametrů [2]. Bohužel se tak děje až na sklonku vlády Jiřího z Poděbrad a tak i přes masivní produkci těchto ražeb je jejich množství poměrně malé, neboť ražba grošů s titulaturou GEORGIVS PRIMVS trvala zřejmě jen necelé dva roky.
Poměrně krátké období ražby pražských grošů Jiřího z Poděbrad se promítá i do vzhledu těchto ražeb. Při jejich prozkoumání lze konstatovat, že v průběhu ražby nedocházelo k žádným zásadním proměnám v zobrazení lva, nalézt lze jen nepatrné odlišnosti v kresbě koruny, na něž upozornila Nohejlová-Prátová [3]. Stejně tak se zásadně nemění písmo použité v opisech, vyskytují se jen drobné odchylky některých znaků. Z tohoto důvodu při zpracování typologie vymezuje Hásková, autorka doposud používané typologie, pouze jediný typ (typ I.), který dále člení na jednotlivé varianty dle kresby koruny a znamének použitých v oblasti kolem ocasu lva [4]. Později se o doplnění této typologie zasloužil Šafář, který doplňuje dvě podvarianty k variantě c [5]. Přes nesporný přínos zavedené typologie Háskové je však nutné konstatovat, že sama autorka s odstupem času vnáší do své typologie zmatek přiřazením konkrétních ražeb podvariantám, které neodpovídají vyobrazení v její typologii [6]. Jedná se především o kresbu písmene S ve slově GROSSI na reversu mince. V numismatické komunitě jsou tyto nesrovnalosti v obecném povědomí. Poukazuje na ně např. Brádle při popisu dvanácti pražských grošů Jiřího z Poděbrad [7] nebo Chvojka, určující pražské groše v táborském nálezu dle stejného typologického rozboru Háskové [8]. Snahy o určování dle původní typologie končí obvykle nezdarem, v lepším případě označením zkoumané mince jako tzv. křížená ražba, zatímco jednotlivé varianty zaznamenané v typologické tabulce se prakticky neobjevují.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 5/2013

www.Zlate-Mince.cz - Investiční zlato. Zlaté mince. Zlaté slitky. Stříbrné mince. Limitované ražby a medaile Pražské mincovny, České mincovny a Mincovny Kremnica, mince ČNB a NBS. ©2003-2018 Zlaté mince - Numismatika